Роботика у настави информатике и рачунарства

 

Нашим ученицима шестог, седмог и осмог  разреда смо уз помоћ робота-мбот, приближили сам појам роботике и програмирања. Кроз рад са роботом, деца на једноставан и забаван начин деца долазе до креативних решења, логичког закључивања и развијања тимског духа. Научили смо да је могуће програмирати без знања било ког програмског језика па чак и без знања слова. У питању је визуелни програмски језик за децу која све своје идеје могу да реализују преко екрана, само једноставним превлачењем блокова. Користећи различите апликације и програме засноване на блоковимним наредбама, деца на најбољи начин могу да се упознају са роботима и њиховом применом – знањем неопходним за 21. век. Сада и наша школа има могућност да већ данас укључи децу у нешто за шта сви знамо да долази у не тако далекој будућности. И колико год деловало тешко да замислимо да деца уче нешто тако комплексно, у реалности није баш тако, већ напротив, уз специјалне алате и програме намењене деци, то за њих представља игру и скоро па неприметно кроз програмирање развијају и надограђују своја знања и вештине.

Програмирање не мора да буде типична информатика или наука о рачунарима коју разумеју углавном професионалци, већ се може посматрати као нека врста комуникације са рачунаром. Деца су сама склапала роботе, управљали њима, задавали гласовне наредбе итд. Забавили су се у научили нешто ново и занимљиво пре свега. А кога буде занимала ова област, имаће прилику са наставницима  информатике и рачунарства да уче да пишу кодове и задају наредбе роботу уз помоћ различитих програма. Предавање је одржано у амфитеатру уз присуство наставника, директора и деце. Презентација је држана на српском и на енглеском језику и због великог интересовања деце и за двојезичну наставу. То им се такође свидело и било додатно занимљиво. Јер свакако је деци важно да савладају терминологију на Енглеском у ИТ области и роботици.

Из амфитеатра су сви изашли пуни позитивних утисака и са жељом за даљим радом и учењем уз наше роботиће.

Мирјана Радевић, проф.информатике и рачунарства

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Дан шума

Обележен је Дан шума у амфитеатру школе 20.3.2024. у сарадњи са Црвеним крстом и са ученицима одељења 5/5, 7/5 и 4/3. Волонтери Црвеног крста упознали су ученике наше школе и демонстрирали како се понашати када се неко повреди у шуми, онесвести или га уједе змија, како да превију себи рану. Ученици су пажљиво слушали, активно

детаљније »

Прелиминарни круг међународног Hippo такмичења из енглеског језика

У петак 15. марта 2024. у школи је одржан први круг међународног Hippo такмичења. Све наставнице енглеског језика у школи учествују у организацији овог такмичења.  До сада највећи број од 149 кандидата учествовао је у категоријама Hippo 1,2,3, Little Hippo и Baby Hippo. По први пут учесници овог такмичења су и ученици првог и другог

детаљније »

ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК

У другом полугодишту кренули смо пуном паром напред са жељом да нам и наредни период буде једнако успешан, као што је било прво полугодиште. Мноштво добрих идеја, задатака је пред нама, које ћемо заједно са ученицима реализовати у наредном периоду. Ослушкивали смо и жеље ученика, па смо заједничким договором и радом кренули у испуњавање истих,

детаљније »

Математичко такмичење “ Мислиша“

Математичко  друштво  “  Архимедес“   по  деветнаести   пут  ове  године   организовало  је   Математичко  такмичење  “ Мислиша“. Дана  14. 3. 2024. године , 182  ученика   наше   школе ,  од   првог   до  осмог  разреда,   узели   су   учешће  у   овом  такмичењу.  Такмичење  има  за  циљ   да  поспеши  размишљање  код  деце, да  деца  уочавају, упоређују,  закључују.  Разноврсност   задатака  чини  такмичење  занимиљивијим 

детаљније »

14.март Дан броја Пи

Дан броја Пи је годишња прослава којом се обележава константа π (пи). Дан броја пи одржава се 14. марта (или 3/14 по америчком запису датума месец/дан) јер су 3, 1 и 4 три најзначајније цифре броја π у децималном запису. Пи је један од најпознатијих симбола у математици и има многе важне примене у физици, инжењерству и статистици.Дан

детаљније »
Scroll to Top