Обележавање 20 година двојезичне наставе у Србији

На позив две двојезичне француско-српске школе Треће београдске гимназије и ОШ „Владислав Рибникар“ представници нашег двојезичног тима директорка Марина Вучинић, наставник  у двојезичној настави Милош Дедеић и координатор двојезичне наставе Тања Радовић присуствовали су предивно осмишљеној приредби поводом обележавања 20 година двојезичне наставе у Дечијем културном центру у Таковској 8 у Београду. Поред представника Министарства просвете, овој прослави присуствовали су и дипломатски представници Амбасада Француске и Италије и добили прилику да дају своју оцену важности  двојезичне наставе. Истакнуто је да поред  позитивног утицаја на когнитивне способности ученика, овај вид наставе доприоси бољем учењу и сагледавању проблема са различитих страна као и откривању нових веза у учењу. Двојезична настава доприноси не само ширењу мултикултуралности и упознавању других култура, већ јача и љубав према свом језику и својој култури. За ову наставу није довољно бити само наставник, већ треба имати жар и одушевљење за повезивање на међународном нивоу. Поред многобројних духовитих скечева и дијалога које су припремили ученици свих годишта у виду интервјуа за телевизију, имали смо прилику да чујемо и пуно песама на француском и италијанском језику и снимљене поруке бивших ученика ових школа од којих многи сада студирају или раде у иностранству,  а управо су били инспирисани и подстакнути својим добрим знањем језика стеченом током билингвалне наставе у школи. Оно што сви истичу као најзанимљивије биле су екскурзије, размене ученика и пројекти са земљама француског и италијанског говорног подручја. Поред ових школа, набројано је још седам државних дојезичних француско-српских школа. За сада је број енглеско-српских јако мали. Искрено се радујемо што и ми имамо сличне активности и успехе и што двојезични ученици и наставници наше школе сваке године све више напедују на овом пољу.

Тања Радовић, координатор двојезичне наставе

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Међународни дан писмености (International Literacy Day)

Дана 09.09.2025. године на часу грађанског васпитања, у двојезичним одељењима 6/2, 6/3 и 6/4, обележен је Међународни дан писменоти. Тим поводом час је посетила Марија Данчетовић, школски библиотекар.  Након уводне дискусије на енглеском језику, са ученицим се разговарало о значају писмености и праву на образовање, као једном од основних људских права. Ученици су затим радили кратак

детаљније »

Међународни дан писмености у нашој школи

Ученице одељења 7-6 наше школе израдиле су пано уз помоћ наставнице српског језика Марије Грбовић поводом обележавања Међународног дана писмености. Међународни дан писмености обележава се широм света 8. септембра. Циљ је да се сваке године међународна заједница подсети на статус писмености и образовања одраслих на глобалном нивоу, односно да се упозори на проблем неписмености, који још

детаљније »

National QUALITY LABEL – A Drop, A Life 💧

Пројекат „A Drop, A Life“ добио је Националну ознаку квалитета, као признање за свој квалитетан педагошки приступ, тематску релевантност и ангажовање ученика у области заштите животне средине. Циљ пројекта био је развијање свести о значају штедње, очувања природе и рационалног коришћења воде као све угроженијег ресурса. Ученици су кроз разноврсне активности учили о еколошким проблемима,

детаљније »

Међуокружно такмичење Црвеног крста

Дана 6.9.2025.године, ученици наше школе из осмог разреда, Матија Симоновић 8/1 и Доротеа Костовић 8/5, као и бивши ученици, освојили су 4. место на међуокружном такмичењу из Црвеног крста. Такмичење је одржано у Ваљеву. У категорији од 13 екипа, били су четврти. Све честитке ученицима и њиховој наставници на уложеном труду и раду.

детаљније »

Ликовна изложба поводом пријема првака и предшколаца

У холу наше школе, у знак добродошлице предшколцима и првацима, постављена је ликовна изложба ученичких радова. На овај начин пожелели смо нашим малим другарима, срећу и успех на новом путу, да стекну нова другарства и пуно знања. Срећно прваци и предшколци!!

детаљније »
Scroll to Top