3

Двојезична настава

Оно што посебно издваја нашу школу, као једну од само четири билингвалне школе у Србији,  су међународни пројекти и међународна сарадња као њихов резултат. У нашој школи се од априла 2019. године реализује E-twinning пројекат под називом “The exchange of bilingual experience” између ученика наше и двојезичне школе “IES Escultor José Luis Sánchez” из Алмансе у Шпанији. У склопу пројекта, ученици су, како би не само користили  енглески језик већ и проширили знање истог, писали и размењивали разгледнице на енглеском језику са својим вршњацима из Шпаније. Сваки ученик је добио свог друга из Шпаније, коме је требало да на енглеском језику представи себе и знаменитости свог града. На овај начин су ученици не само усавршавали вештине писања, већ су се бавили и истраживачким радом, а све то унапређујући како језичке, тако и естетске компетенције, јер су се трудили да разгледнице учине што креативнијим и аутентичнијим.

Овај пројекат је у октобру месецу 2019. године крунисан студијским путовањем у Алмансу, а на званичан позив директора школе у Алманси. Тако је 23. октобра 27 ученика из пројекта у пратњи директорке школе Марине Вучинић, наставнице Тање Радовић, Кристине Девеџић и наставника Александра Мировића кренуло пут Алмансе, градића у аутономној заједници Кастиља-Ла Манча у покрајини Албасете . Ученици су од првог дана доласка у истоимени градић имали прилику да своје знање енглеског језика примене у свакодневној комуникацији. Уценици наше школе су учествовали у многобројним активностима заједно са вршњацима из Алмансе, у којима су имали прилику да усаврше вештине енглеског језика. Други дан доласка у Алмансу, ученици су посетили светилиште Santuario de Nuestra Senora de Belen, где су слушали предавање наставнице енглеског језика о обичајима који се практикују у Алманси, док су ученици слушали и постављали питања у жељи да сазнају што више о обичајима и култури истоименог града. Након предавања, ученици су имали прилику да пробају најпознатији шпански специјалитет, паељу, где су имали прилику да заједно сарађују и размењују информације о кухињи аутентичној за своју земљу.Наставнице из школе у Алманси су наставиле улогу водича и одвеле нас до вештачког језера, једног од најстаријег у Европи, где су ученици имали прилику да се упознају са историјом истоименог језера, унапређујући вештине слушања и комуникације на страном језику.

Ученици су у склопу студијског путовања посетили и школу домаћина, где су уценици и наставници ове школе одржали презентацију представивши своју школу нашим ученицима. Ученици су се упознали са историјатом школе, као и начином на који се код њих спроводи двојезична настава. Наиме, ученици слушају предмете као сто су математика, музичка култура и физичко васпитање на енглеском језику, а њихова школа је једна од малобројних које имају билингвалну наставу у Шпанији.

Поред тога, ученици су обишли школу и упознали се са кабинетима сваког предмета. Обилазак школе је употпунила срдачна добродошлица у кабинету за наставу хемије, где су ученици обогатили знање по питању шпанске културе и кухиње, пробавши разноразне специјалитете аутентичне за Шпанију, које никога нису оставиле равнодушним.

Последњег дана путовања, за наставнике и ученике наше школе приређен је пријем код градоначелника Алмансе, који је настављен туром кроз замак Castilla de Almansa, кроз који је ученике водио кустос објашњавајући им историју града и замка на енглеском језику.

Путовању је дошао крај и ученици су се опростили од својих вршњака, обећавши им да ће остати у контакту, што се и обистинило. Једна од наредних активности је онлајн E-twinning конференција наших ученика са ученицима из истоимене школе у Алманси, где ће ученици из својих школа директно разговарати једни са другима под менторством својих наставница. Сарадња се наставља и у плану је посета школе из Алмансе нашој школи. Са пројектом настављамо и даље, па су тако ученици добили задатак да напишу извештај о студијском путовању и поставе га на twin space страници. Реализовањем овог пројекта стекли смо услов за добијање E-twinning значке, која би над сврстала у прву школу у Србији која је достигла овај успех.
Ово несвакидашње искуство је имало за циљ подизање нивоа квалитета језичке компетенције ученика на страном језику, мултикултуралност, а ученици су додатно заволели енглески језик и побољшали социјалне вештине. Ово путовање је била изузетна прилика да наставници двојезичне наставе размене искуства и идеје које ће им бити од значаја у наредном периоду.

Још једна у низу активности била је гостовање представника Амбасаде САД Beth Wendt у нашој школи и извођење посебних радионица за ученике шестог и седмог разреда двојезичних одељења, као и радионице за наставнике у двојезичној настави. После усменог и писменог договора са Beth Wendt, која је Еnglish language fellow при Амбасади САД у Србији и лектор на факултету ФИЛУМ у Крагујевцу, као и кореспонденције са RELO канцеларијом у Београду, представником Драганом Обрадовић, и званичне потврде сарадње писмом аташеа за културу при амбасди, Beth je дошла у нашу школу 25.2.2020. у 12h. Координатор двојезичне наставе је сачекала на станици, а добродошлицу су јој прво пожелели Директор школе Марина Вучинић и наставници двојезичне наставе Кристина Девеџић и Александар Мировић. Показали смо јој школу и упознали са нашим наставницима и ученицима. Радионице су организоване у амфитеатру школе са ученицима двојезичних одељења. Презентација коју је Beth Wendt припремила била је везана за њену родну државу Wisconsin, геoграфске и културолошке одлике. Beth је ученицима припремила много занимљивих информација и фотографија, а они су постављали многа питања на која су добијали детаљне одговоре. Beth je била задовољна интересовањем ученика и њиховим познавањем енглеског језика.

Друга радионица одржана је са ученицима двојезичних одељења шестог разреда и интересовање је такође било велико. Ученици су обасипали Beth питањима, највише о спорту и њеним утисцима о животу у Србији. Оно чиме се можемо похвалити током пандемије Covid-19 је одржавање онлајн конференције са ученицима и наставницима школе у Алманси 15.05.2020. Наставница Кристина Девеџић је припремила конференцију са наставницом Изабел Крусадо и дала ученицима седмог разреда задужења да се припреме за разговор о онлајн настави и периоду пандемије који је у Шпанији имао велике последице. Наставница Марга Гомез је испричала свима колико је тешко било у периоду епидемије и објаснила да код њих још увек важе строге мере изолације. Дискутовали смо о начину извођења наставе на даљину у нашим земљама и закључили да се углавном обавља на исти начин. Ученици су у почетку били мало стидљиви, али су имали опцију да шаљу и писане поруке од којих су неке биле и шаљиве. Планирана посета ове шпанске школе мора се одложити за неко боље време. Конференција је трајала око пола сата, али су према каснијим информацијама ученици сами направили линк на Zoom апликацији и поново причали са ученицима из Шпаније. Можемо рећи да је за све ово било нешто ново и да нас је подсетило на дане без Короне и наше дружење у Шпанији.

НАЦИОНАЛНА ОЗНАКА КВАЛИТЕТА ЗА ЕТWINNING ПРОЈЕКАТ „BULLYING:  A LOOK INSIDE“

У школској 2021/22. години ученици двојезичних одељења седмог разреда укључили су се у реализацију два међународна еТwinning пројекта на тему вршњачког насиља. Пројекат  Bullying: a Look Inside, у коме је учествовлало је 22 ученика 7-5 одељења, био је јако захтеван. Ученици су прво на енглеском језику кроз видео презентације морали да представе свој град и школу, да креирају и едитују своје профиле, да се упозају и да одговоре писменим путем на питања ученика из партнерских школа и да поставе њима питања. Највежнији део пројекта био је рад на обимној анкети о вршњачком насиљу на енглеском језику и анализирање и коментарисање добијених резултата са свим школама учесницама примењујући критичко мишљење у решавању проблема. Сарадња и комуницираја са својим друговима из шест партнерских школа из Грчке, две из Португала, Бугарске,Турске и Хрватске била је најлепши део пројекта. Учили смо нове апликације и унапређивали IТ вештине, а на крају дали и свој креативни израз мишљења о насиљу  за који је ово одељење изабрало песму коју је само написало текст “Let’s stop the bullying now” и отпевало. На крају пројекта представљени су и резултати и утисци о бенефитима еТwinning пројеката за наше двојезичне ученике на заједничком родитељском састанку поводом двојезичне наставе. Са овим пројектом аплицирали смо за националну ознаку квалитета која и је и додељена у августу 2022. За саму апликацију био је потребан и план рада секције енглеског језика који је и помогао да се награда и освоји.

Други међународни еТwinning пројекат Don’t be a bully, Remember to say: “Are you OK?” реализован је са 9 ученика одељења 7-4. Тема пројекта такође је било вршњачко насиље и ученици су користећи енглески језик морали да се представе, креирају своје профиле, а затим користе разне апликације попут lino и padlet, које раније нису имали прилике да пробају, да би писали своје дефиниције вршњачког насиља, акростихове на енглеском језику, одговарали на питања и најзад као креативан израз свог сазнања до којег су дошли током пројекта снимали видее дајући савете другу у случају вршњачког насиља. Овај пројекат реализован је са наставницима и ученицима из Турске, Италије, Румуније, Северне Македоније и Србије коју смо ми представљали.

У трећем међународном еТwinning пројекту  Let’s recycle – let’s improve са школама из Турске, Португала и Хрватске учествовало је шест ученика одељења 7-3. Овај пројекат је био везан за рециклажу и поред уобичајеног партнерског представљања и упознавања, ми смо своје идеје о рецилажи приказали кроз видее о прављењу играчака од рециклажног материјала.

Поред увежбавања комуникације на енглеском језику и  међународне сарадње, која је поред осталих и циљ двојезичне наставе, сви наши еТwinning пројекти  развијају велики број међупредметних компетенција ученика које се на енглеском језику називају „21st century skills“.  У новој школској години укључили смо се у нове еТwinning пројекте, а такође и предали апликацију за свој први Еrasmus+ пројекат посвећен двојезичној настави.

Тања Радовић, координатор двојезичне наставе

Сваке године тим двојезичне наставе ОШ „IV краљевачки батаљон“ труди се да припреми програм за Европски дана страних језика како би промовисао мултикултуралност и вишејезичност. Од прошле школске године овај дан прослављамо у облику такмичења за Песму Евровизије јер је музика и певање у комбинацији са плесом оно чему се наши ученици највише радују и лако науче текстове на многим страним језицима .Наставнице Олгица Матовић, Кристина Девеџић, Оља Радосављевић, Александра Ћировић и Тања Радовић направиле су одабир песама и припемиле ученике за наступ. Ове године у програм је укључено 23 такмичара четвртог, петог, шестог, седмог и осмог разреда. Амфитеатар школе био је испуњен осмесима, заставицама различитих земаља, костимима и познатим звуцима мелодија са матрица који су допирали са бине. Публику су чинили њихови наставници из тима двојезичне наставе, учитељи, ученици двојезичних одељења шестог разреда, представници Школског одбора и Савета родитеља као и репортери са ТВ Мелос.

 

Организација програма и вођење кроз такмичење на енглеском језику припало је двојезичном одељењу 8-5. Искра Васиљевић, Исидора Ратковић, Димитрије Мајсторовић и Павле Сотиров наизменично су најављивали такмичаре и њихове песме и бринули се за атмосферу у сали. Софија Цвејић, Нина Поповић, Искра Жуковски и Уна Ђуровић бринле су се о распореду излазака ученика на бину. Петра Бандовић и Мартина Кошанин биле су задужене за пуштање музике са матрица и вешто избегавање реклама, док су Сергеј Јовановић из двојезичног одељења 6-6 и Матеја Чубрило из двојезичног одељења 8-4 бринули о миксети.

Ученици четвртог разреда певали су на енглеском, шпанском и чак на корејском и уз своје песме припремили су и кореографије. Чули смо Barbie girl – Aqua, How you like that – Black Pink, Policeman – Еva Simons, Give that wolf a banana – Subwoolfer, The Ghost – Niviro, New Rules – Dua Lipa, Believer – Imagine dragons, Wellerman – Nathan Evans, Love –Nwantiti, Pink Venom – Black Pink, Friends – Marshmellow and Anne Marie, Toca, toca – Fly Project, Rasputin – Bony M, Mira Sofia – Alvaro Soler, и неизбежну Констракту – In corpore sano која је добила највећи аплауз. Ученици старијих разреда припремили су и песме на руском и француском.Чули смо: Dernier danse – Indila, Toxcisity – System of a down, On ecrit sur les murs – Kids United, Another world –Tom Odell, Ненавижу города – Mary Gu, Моје име – Владимир Јовановић и завршили програм чувеном песмом Kate Bush – Running up that hill. Нису изостали ни слатки поклони представника Школског одбора и срећа на лицима свих присутних због ове лепе манифестације.

Тања Радовић, координатор двојезичне наставе

Наши ученици у првом колу Међународне математичке олимпијаде “Математика без граница”
 
Након завидних резултата наших ученика на Међународном математичком такмичењу “Математика без граница”, Батаљонци и у овој школској години настављају са радом и посвећеношћу ка још бољим резултатима. Двадесет ученика наше школе (од петог до осмог разреда) је 26.10. узело учешће у првој рунди такмичења у организацији Републике Бугарске. Треба напоменути и то да су ученици задатке из математике радили на енглеском језику што је још већи плус али и изазов за наше младе математичаре. Очекујемо одличне резултате као и у претходним рундама и припремамо се за наредна кола такмичења и за финале у Несебару 2023. године.
 
Ивана Вукотић, проф.математике
Кристина Девеџић, проф.енглеског језика

Фантастично путовање у Италију

Поред бугарске олимпијаде Математике без граница, наша школа је ушла и у финале међународног Hippo такмичења из енглеског језика. Од укупно 125 ученика пријављених за ово реномирано такмичење које сада покрива скоро све континенте, једанаест ученика је ушло у полуфинални круг, а ученица одељења 3/4 Анђела Живковић у категорији Little Hippo пласирала се у европско финале које се одржава у Италији у Лиду ди Језолу. Она је поред Саре Родић, ученице  наставнице Олгице Матовић пре четири године у категорији Hippo 1, наш други учесник овог финала.

Учесници овогодишњег полуфинала су били:

Ред.бр.Категорија и ученициРаз/одељ.НаставникБрој бодова
 Little Hippo   
1.Анђелија КараичићIII/4Тања Радовић78,5
2.Анђела ЖивковићIII/4Тања Радовић76
3.Софија АлексићIII/4Тања Радовић74,5
 Hippo 1   
1.Вук СтевићIV/4Олгица Матовић78,5
2.Наталија РанковићVI/3Јелена Николић77
3.Ирина КостићV/3Весна Томић Бечки77
4.Ангела ТсарсидоуV/3Весна Томић Бечки76
5.Реља РужићV/2Весна Томић Бечки75,5
 Hippo 2   
1.Емилија ЛазовићVI/4Кристина Девеџић81
 Hippo 3   
1.Павле СотировVII/5Тања Радовић86
2.Ања СворцанVIII/5Олгица Матовић84,5
     

За Анђелу Живковић ово није било само такмичење. То је уједно био и њен први одлазак на море. На путовање смо кренули 17.05.2022. да би се испред Арене укрцали у Hippo аутобус у коме је осим такмичара из Србије било и деце из Северне Македоније, Румуније и других балканских држава. Анђела и њена другарица из Крушевца Љубица Радовић биле су најмлађе у аутобусу.

У Италију смо стигли преко Истре у раним јутарњим часовима и веома брзо прошли Трст и стигли на наше одредиште. Hippo Village састоји се од два хотела у којима су смештени ученици и њихови наставници и где се одржава већина активности планираних за ово такмичење. Одмах пошто смо се сместили, искористили смо своје слободно време да посетимо плажу. Била је презна јер сезона још није почела, али лепа и питома за први сусрет са морем. Плићак који се протеже далеко поред докова био је топао и мали таласи су се губили у песку. Стигли смо да видимо рачиће, хранимо галебове, прикупимо шкољке за другаре из одељења који су другарици припремили чак и џепарац, и наравно, пробали смо да пливамо и играмо се са Љубицом која је Анђели била цимерка и најбоља другарица. Њихова конверзација се од почетка одвијала искључиво на енглеском језику јер су оне тако желеле, а наставиле су и касније када су добиле цимерке из Хрватске.

Поподне смо присуствовли свечаном отварању и прозивци, а затим су сви такмичари поново отишли на плажу како би се уз помоћ аниматора који су имали разне игре за њих упознали једни са другима.  Стајали су у два круга и разговарали са сваким новим учеником на који су наилазили током кратања. Сам амбијент учинио је да ова активност буде право уживање. Дружење се наставило  за вечером, у вечерњој шетњи по граду и касније у соби.

Следеће јутро било је најнапетије јер се тада одржавало такмичење. Буђење, доручак, и трема брзо су прошли и оно што смо сви желели после такмичења било је да видимо Венцију која је била близу, али ипак смо морали ићи и пола сата аутобусом и још толико трајектом. Сунце је обасјавало луку када смо стигли и цео обилазак овог града на води био је нестварно леп. И шетња тргом Светог Марка, уским улицама и маленим мостовима  који су сви били другачији, поглед на гондоле и старе зграде, унутрашњост цркве и посета ресторану и сладолед Unicorn, све је било много лепше него што смо очекивали.   Желели смо наравно још времена да проведемо на плажи када смо се вратили у Лидо ди Језоло, али време је протицало невероватно брзо. Пожурили смо на вечеру па на доделу награда у Народно позориште. Сви финалисти добили су медаље, а само по један први из сваке категорије добио је и шансу да се такмичи на светском финалу у Риму у септембру ове године. Цела свечаност доделе награда била је и стримована на Youtubu, a Србија је освојила два прва места. У категорији Little Hippo победио је ученик из Албаније.

Сутрадан смо кренули јако рано да би наши другари из Македоније стигли на свој последњи аутобус из Београда. Задржавање да панорамски видимо Ријеку и Опатију и пређемо границе учинило је да у Београд стигнемо после 21 сат па смо и ми свој аутобус чекали скоро до поноћи. Да јој не буде досадно Анђела је певала на енглеском језику и оживљавала своје доживљаје са Љубицом и две Еме из Загреба и Ријеке. У Краљево смо стигли око 3 ноћу, али смо доказали да знање може далеко да те одведе и да је стицање знања лепо и занимљиво.

Када се вратила, Анђела је са својим другарицама из одељења била главни актер угледног часа 17.06.2022. организованог за сва одељења трећег разреда. Уз причу на енглеском језику, пуно фотографија, видеа и потпитања, дочарала је својим вршњацима, учитељима и мами која је такође била присутна како је њено фантастично знање енглеског језика одвело чак и до мора. Желимо јој још много оваквих успеха, путовања и радости. Браво Анђела! Good luck!

Тања Радовић, професор енглеског језика

Сарадња са British Council-ом
https://www.novosti.rs/c/srbija/vesti/1102592/bolju-saradnju-predstavnik-britanskog-saveta-posetio-cetvrti-kraljevacki-bataljon

 

30.03.2022. године наша школа је угостила представника организације the British Council господина Небојшу Ђурића који је директор одељења за испите British Council Serbia у Београду. Првенствена улога British Council-a je сарадња Уједињеног Краљевства са осалим земаљама на пољу културе и образовања, али и на многобројним пројектима које ова организација осмишља и финансира. Господин Ђурић је нашу школу посетио са циљем остваривања сарадње у сфери двојезичне наставе. У амфитеатру школе одржана је радионица са ученицима двојезичних одељења где су ученици имали прилике да на енглеском језику дискутују о активностима Британског савета и могућностима полагања испита на крају завршене основне школе. Посебно интересантно је било причати о Аустралији где је господин Небојша Ђурић живео седамнаест година и слушати аустралијски акценат који је свима био занимљив. Господин Ђурић је био јако задовољан интеракцијом и знањем енглеског језика наших ученика и обећао да ће наша сарадња у будућности бити још боља и да ће нас редовно посећивати. Његова посета потврдила је да су ученици двојезичних одељења веома напредни у својим комуникативним способностима на енглеском језику и да овај вид наставе има вишеструку корист за њихов развој и будуће школовање.

https://www.facebook.com/ivkraljevacckibataljon/videos/pcb.1098148484082997/276982751297835

Учешће ученика наше школе на математичком конкурсу “Математика без граница”
Радионица за двојезична одељења (Countdown Masters)
Посета двојезичној школи ОШ “Краљ Петар I” из Ниша
 
Scroll to Top