Похвала издавачке куће „Едука”

И ове године две наставнице наше школе награђене похвалама за методичку припрему за час на конкурсу „Час за углед 9” Издавачке куће „Едука”

Прошле школске године поводом Светског дана воде (22. марта), у оквиру тематске недеље, одржан је угледни час (двочас) „Вода и живи свет. Творба речи: Кад се воде излије у реч се прелије”, чији је аутор Наташа Митровић, наставница српског језика и књижевности, а коаутор наставница биологије Ана Јеремић. Час је реализован након завршетка пројекта у коме су учествовали ученици садашњих одељења 7/2 и 7/6. Методичка припрема за овај час интегративне наставе награђена је похвалом на конкурсу Час за углед 9” Издавачке куће „Едука”. Свечаној додели овог значајног признања у  Сали „Васко Попа” Београдског сајма присуствовала је у четвртак, 26. 10 2023, Наташа Митровић, која је имала ту част да осталим награђеним колегама усмено презентује како је осмишљен и реализован пројекат о води.

Израда пројекта „Кад се воде излије у реч се прелије” започета је почетком октобра 2022. Године. Циљ је био да се ученици обуче за коришћење речника прикупљањем твореница од прасловенске и свесловенске речи вода и да се подржи иницијатива Друштва за српски језик и књижевност Србије које је 2022. године покренуло манифестацију „Март – месец српског језика”, желећи да укаже на значај очувања српског језика и језичке културе. Повод за израду овог пројекта је и утврђивање градива о творби речи, које је обрађено у септембру и у првој половини октобра месеца, и богаћење лексичког фонда ученика. Десeтак ученика укључило се у пројекат и започета је обука ученика за прикупљање речи из „Речник Матице српске”, који поседује школска библиотека, али након увида у електронску базу података и проналажење „Речника” у ПДФ формату, ученици су наставили рад уз инструкције и помоћ наставнице Наташе Митровић, као руководиоца пројекта, и уз подршку библиотекарке Марије Данчетовић. Врло брзо су ученици и наставница увидели да је то велики подухват, али нико није желео да одустане, и захваљујући заједничким труду, према могућностима, у малом речнику нашло се око сто речи, чланова породице Вода. Ученици су прикупили и творенице из Вуковог „Српског рјечника”. Током рада нове идеје су се рађале и пројекат се развијао, па су оформљене четири групe ученика које су се бавиле истраживачким радом на следеће теме: 1. вода у речима из словенске митологије, 2. распрострањеност речи са кореном речи вода у називима насељениих места, 3. израда савременог речника и речника мање познатих речи, 4. творба речи у енглеском и немачком језику на примерима твореница од речи вода. Наставница је написала краћи текст о води (песму у прози) за најаву наставне јединице ‒ рецитал. Из тог текста изродила се потреба за корелацијом са биологијом ради подизања свести о значају воде, односно развоју еколошке свести за очување природних ресурса. У реализацију пројекта укључила се наставница биологије Ана Јеремић, која је дала упутства и помогла  једној групи ученика да прикупе податке о биљним и животињским врстама које су својим активностима, начином исхране и размножавањем везане за воду и са биљним врстама које захтевају присуство веће количине воде да би расле и развијале се, а у чијем корену се налази реч вода.

Пројекат је реализован на два школска часа у амфитеатру школе. Ученици су били подељени у шест група са по пет чланова и оформљен је шесточлани жири. На првом часу ученици су презентовали резултате свог истраживачког рада, а на другом часу утврђивано је научено градиво, а акценат је стављен на развијање функционалног знања. Реализован је квиз (области): семантика речи: синоними, антоними; грађење речи: извођење, слагање, префиксација; називи биљака и животиња који су условљени близином вода; тумачење речи из „Речника Матице српске”, творба речи на основу значења и граматичких категорија речи; говорна култура: брзалице, изреке.

Као приказ заједничког труда и рада наставница и ученика настала је методичка припрема (сараднички угледни час ‒ интегративна настава), коју су стручњаци, методичари, препознали као пример добре праксе и уврстили је у електронски зборник да би је друге колеге користиле усвојој наставној пракси.

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Учешће одељења 4/3, 4/4 и 4/6 у Ерасмус+ пројекту: „From World Tales to Citizenship Awareness“

Одељења 4/3, 4/4 и 4/6 са великим ентузијазмом учествују у Ерасмус+ пројекту под називом „From World Tales to Citizenship Awareness“. Кроз овај пројекат, ученици истражују и анализирају значај народних бајки из различитих култура, као и њихове вредности и поруке које доприносе грађанској свести. Циљ пројекта је да ученици развију разумевање једнаких права, емпатије, толеранције и

детаљније »

Франкофонија

Наша школа је пригодним програмом и ове године обележила Месец Франкофоније. Ученици група 5, 6. и 7. разреда, који похађају наставу француског језика, представили су своје виђење француске културе, уметности, гастрономије и цивилизацијских вредности. Наставница Александра Ћировић је упознала наше госте, ученике четвртог разреда и њихове учитељице, са официјелним подацима Франкофоније, као организације, којој припада

детаљније »

Ускршња продајна изложба

Традиционално, у дворишту наше школе и ове године ће се организовати Ускршња продајна изложба. Овом приликом ученици наше школе ће на својим продајним штандовима представити своје уметничке радове и декоративне предмете, са ускршњим мотивима. Изложба ће бити организована 15.4.2025. у дворишту наше школе.

детаљније »

Ликовни конкурс „Бити Ром“ у оквиру пројекта Romaction, општина Врњачка Бања

Под покровитељством општине Врњачка Бања у оквиру пројекта Romaction, организован је ликовни конкурс на тему „Бити Ром“ на коме су ученици наше школе узели учешће и постигли завидне резултате.Ликовни конкурс је имао за циљ да визуелно представи, очима детета значај пружања социјалне и психолошке подршке и унапређење мера за инклузију Рома на локалном нивоу. Ученици

детаљније »

Светски дан здравља

„Читава тајна како да продужимо живот јесте у томе да га не скраћујемо.” (Салтиков) Поводом Светског дана здравља 7. априла реализована је трибина на тему Наркоманија. Како бисмо нашим ученицима представили штетност употребе наркотика и последице по здравље код злоупотребе истих, важно је да чују који све наркотици постоје, у каквим се облицима могу наћи

детаљније »

Полуфиналисти међународног Hippo такмичења из енглеског језика

У првом кругу међународног Hippo такмичења из енглеског језика које је одржано 6.3.2025. и на коме је учествовало 80 ученика наше школе, шест ученика се пласирало у национално финале. Они који прођу у нардном кругу кандидати су за директан пласман у  светско финале у граду Асизи у Италији или у европско финале које се традиционално

детаљније »
Scroll to Top