Похвала издавачке куће „Едука”

И ове године две наставнице наше школе награђене похвалама за методичку припрему за час на конкурсу „Час за углед 9” Издавачке куће „Едука”

Прошле школске године поводом Светског дана воде (22. марта), у оквиру тематске недеље, одржан је угледни час (двочас) „Вода и живи свет. Творба речи: Кад се воде излије у реч се прелије”, чији је аутор Наташа Митровић, наставница српског језика и књижевности, а коаутор наставница биологије Ана Јеремић. Час је реализован након завршетка пројекта у коме су учествовали ученици садашњих одељења 7/2 и 7/6. Методичка припрема за овај час интегративне наставе награђена је похвалом на конкурсу Час за углед 9” Издавачке куће „Едука”. Свечаној додели овог значајног признања у  Сали „Васко Попа” Београдског сајма присуствовала је у четвртак, 26. 10 2023, Наташа Митровић, која је имала ту част да осталим награђеним колегама усмено презентује како је осмишљен и реализован пројекат о води.

Израда пројекта „Кад се воде излије у реч се прелије” започета је почетком октобра 2022. Године. Циљ је био да се ученици обуче за коришћење речника прикупљањем твореница од прасловенске и свесловенске речи вода и да се подржи иницијатива Друштва за српски језик и књижевност Србије које је 2022. године покренуло манифестацију „Март – месец српског језика”, желећи да укаже на значај очувања српског језика и језичке културе. Повод за израду овог пројекта је и утврђивање градива о творби речи, које је обрађено у септембру и у првој половини октобра месеца, и богаћење лексичког фонда ученика. Десeтак ученика укључило се у пројекат и започета је обука ученика за прикупљање речи из „Речник Матице српске”, који поседује школска библиотека, али након увида у електронску базу података и проналажење „Речника” у ПДФ формату, ученици су наставили рад уз инструкције и помоћ наставнице Наташе Митровић, као руководиоца пројекта, и уз подршку библиотекарке Марије Данчетовић. Врло брзо су ученици и наставница увидели да је то велики подухват, али нико није желео да одустане, и захваљујући заједничким труду, према могућностима, у малом речнику нашло се око сто речи, чланова породице Вода. Ученици су прикупили и творенице из Вуковог „Српског рјечника”. Током рада нове идеје су се рађале и пројекат се развијао, па су оформљене четири групe ученика које су се бавиле истраживачким радом на следеће теме: 1. вода у речима из словенске митологије, 2. распрострањеност речи са кореном речи вода у називима насељениих места, 3. израда савременог речника и речника мање познатих речи, 4. творба речи у енглеском и немачком језику на примерима твореница од речи вода. Наставница је написала краћи текст о води (песму у прози) за најаву наставне јединице ‒ рецитал. Из тог текста изродила се потреба за корелацијом са биологијом ради подизања свести о значају воде, односно развоју еколошке свести за очување природних ресурса. У реализацију пројекта укључила се наставница биологије Ана Јеремић, која је дала упутства и помогла  једној групи ученика да прикупе податке о биљним и животињским врстама које су својим активностима, начином исхране и размножавањем везане за воду и са биљним врстама које захтевају присуство веће количине воде да би расле и развијале се, а у чијем корену се налази реч вода.

Пројекат је реализован на два школска часа у амфитеатру школе. Ученици су били подељени у шест група са по пет чланова и оформљен је шесточлани жири. На првом часу ученици су презентовали резултате свог истраживачког рада, а на другом часу утврђивано је научено градиво, а акценат је стављен на развијање функционалног знања. Реализован је квиз (области): семантика речи: синоними, антоними; грађење речи: извођење, слагање, префиксација; називи биљака и животиња који су условљени близином вода; тумачење речи из „Речника Матице српске”, творба речи на основу значења и граматичких категорија речи; говорна култура: брзалице, изреке.

Као приказ заједничког труда и рада наставница и ученика настала је методичка припрема (сараднички угледни час ‒ интегративна настава), коју су стручњаци, методичари, препознали као пример добре праксе и уврстили је у електронски зборник да би је друге колеге користиле усвојој наставној пракси.

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ETWINNING SCHOOL LABEL – OЗНАКА ЕТWINNING ШКОЛЕ

school_mission_final_en У овој школској години наша школа је добила Ознаку еТwinning школе коју према резултатима конкурса има још само пет основних школа у Србији, један вртић и једна средња школа. https://erasmusplus.rs/dodeljene-su-etwinning-oznake-za-skole/ Услов за конкурисање за ову престижну титулу генерише сама ESEP платформа када се испуне одређени услови. Пре свега потребно је бити активан на еТwinning-у

детаљније »

Наша школа је добила eTwinning ознаку

LINK Осам васпитно-образовних установа из Србије добило је ознаку за школе за 2024. и 2025. годину и наша школа је међу њима . Предшколске установе, основне и средње школе којима је додељена еТwиннинг ознака за школе званично су препознате на европском нивоу као узори у оквиру еТwиннинг заједнице. Ове инклузивне и иновативне образовне институције посвећене

детаљније »

Дан отворених врата

Поводом обележавања 115 година од оснивања Гимназије, 21.05.2024. године, ученици седмог разреда наше школе у пратњи наставнице биологије имали су част да присуствују Дану отворених врата, који је организован од стране професорки биологије Гимназије.  Ученици су имали прилику да се упознају са поступком изоловања ДНК из узорка пљувачке, да микроскопирају различите трајне микроскопске препарате, посматрају занимљиве

детаљније »

Транзициони час из биологије

Користећи различите моделе, природни материјал, презентације и филм, кроз експерименете и микроскопирање ученици четвртог разреда имали су прилике да се упознају са предметом биологија. Открили су шта биологија проучава, приказани су модели који се користе, као и да се биологија проучава истраживањем кроз низ експеримената, ученици петог разреда извели су два експеримента а ученица осмог

детаљније »

Европско финале у Лиду ди Јесолу -Hippo такмичења из енглеског језика

Полуфинале међународног Hippo такмичења из енглеског језика одржано је 18.5.2024. Три ученика наше школе пласирала су се за европско финале у Лиду ди Јесолу у Италији. То су Игор Петровић, ученик 2-5, у категорији Little Hippo и Вук Стевић, ученик двојезичног одељења 6-4 у категорији Hippo 2, oбојица ученици  наставнице Олгице Матовић. У категорији Hippo

детаљније »
Scroll to Top