Радионица „Испитивање квалитета воде реке Ибар“

У понедељак, 23.09.2024. године у свечаној сали Пољопривредно-хемијске школе          „Др Ђорђе Радић“, реализована је радионица на тему заштите животне средине и загађења реке Ибар. Поред ученица осмог разреда наше школе, радионици су присуствовали и ученици ОШ „ Ђура Јакшић“, ОШ „Светозар Марковић“, ОШ „Чибуковачки партизани“, ОШ „Браћа Вилотијевић“, као и ученици Средње медицинске, економске, шумарске школе и Гимназије.

У оквиру радионице ученици су упознати са најчешћим начинима загађења воде, са утицајем нафте и пластике на живи свет, као и са последицама изливања нафте у мора и океане. Поред наведеног, ученици су упознати и са појмом микропластика, како пластика делује на живи свет и шта као појединци можемо урадити да смањимо количину пластике на планети. Такође, део радионице је посвећен и значајним еколошким темама као што су: глобално загревање и последице глобалног загревања, киселе кише, негативан утицај хидроелектрана, еутрофикација-цветање воде, као и негативни ефекти који се јављају у животној средини као последица цветања воде.

У протеклом периоду ученици Пољопривредно-хемијске школе „Др Ђорђе Радић“ бавили су се испитивањем квалитета воде реке Ибар и тиме нам представили значајне резултате. Као симбол нашег града, река Ибар се класификује као водно тело ТИП 2 што нам показује да је погодан за купање и спортске активности на води. Као негативан резултат испитивања реке Ибар истиче се његова пресушеност на граници Црне горе и Србије.      Од живог света пронађена је врста слатководног рака која припада роду Gamarus, као и бактерија Еscherichia coli, која је иначе стални становник цревног тракта човека.

Својим присуством и учешћем у радионици, ученици су свакако допринели решавању проблема загађења наше околине и реке Ибар.

Предметни наставник:

Милица Ђорић

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Продужени боравак – Овогодишња тема дечје недеље била је „Имам права да се играм, да се смејем, маштам, стварам-и у бољи свет претварамо“

Овогодишња тема дечје недеље била је „Имам права да се играм,да се смејем,маштам,стварам-и у бољи свет претварамо“. У продуженом боравку ученици су током недеље учествовали у различитим активностима едукативним и забавним.Бојили су своје омиљено дечје право, право на игру.Сваки дан дечје недеље пропраћен је различитим друштвеним играма у којима деца уживају.У оквиру стваралачког дела недеље

детаљније »

Светско финале међународног Hippo такмичења из енглеског језика у Асизију, Италија (29. септембар – 1. октобар 2025.)

Од 29. септембра  до 1. октобра 2025. године ученица двојезичног 7-4 одељења Анђела Живковић представљала је  нашу школу и Србију на Светском финалу међународног Hippo такмичења из енглеског језика у Асизију, Италија. Ово није први пут да се Анђела такмичи у Италији. У трећем разреду учествовала је у Европском финалу Hippo такмичења у Лиду ди

детаљније »

Станице изазова у Дечијој недељи – игра, тимски дух и брига о менталном здрављу

У петак, 10. октобра 2025. године, у малом дворишту школе, Вршњачки тим и Ученички парламент су са стручним сарадницима школе организовали занимљиву активност поводом Дечије недеље и Светског дана менталног здравља. Под слоганом „Имам право да се играм, да се смејем, маштам, стварам – и у бољи свет претварам“, ученици су учествовали у динамичној игри

детаљније »

Дечја недеља у одељењу IV-5

Поводом Дечје недеље и слогана „Имамо право да се играмо, да се смејемо, маштамо, стварамо – и у бољи свет претварамо!“ ученице одељења IV-5 осмислиле су драмски дијалог који кроз игру и машту подсећа да су дечја права темељ срећног детињства. Исти је изведен на приредбици поводом пријема ђака-првака у Дечји савез Србије. У оквиру

детаљније »

Час историје са гостом – упознавање ученика одељења 8-4 са Историјским архивом у Краљеву и знаменитостима града

На часу историје одржаном 8.10.2025. у одељењу 8-4, ученици су имали прилику да се на посебан начин упознају са радом Историјског архива У Краљеву и културно историјским знаменитостима свог родног града. Час је био обогаћен гостовањем историчарке Бојане Бељин, која је на занимљив и ученицима прилагођен начин представила значај архива као институције која чува писану

детаљније »
Scroll to Top