Угледни час A Multilingual Classroom

Угледни сараднички час A Multilingual Classroom који је одржан 20.11.2023.у одељењима 5/5 и 8/6 само је једна од активности које наша школа организује у циљу промовисања мултилингвалности и мултикултуралности. После присуства на конференцији  „Multilingualism – Language Policy and the European Strategies” oдржане у Лисабону 5.и 6. децембра 2022, радионици „Young children’s language learning pathways – Making early language learning visible” oдржане у Центру за живе језике Савета Европе у Грацу 15. и 16.3.2023. и нашег job shadowing Еразмус + КА1 пројекта  „Bilingual teachers – bicultural quest – bilateral solutions” oд 1.1.2023. – 30.6.2023. и њихове дисеминације, све више усавршавамо наше знање у овој области и покушавамо да искористимо друге матерње и стране језике свих наших ученика како би истакли лепоту и значај познавања више језика и како би овим ученицима дали прилику да своје знање других језика  покажу и бар део пренесу ученицима наше школе.

Овај сараднички час реалиовале су наставнице Оља Радосављевић, професор енглеског и шпанског језика, Александра Ћировић, професор француског језика,  Даница Петровић, професор немачког језика и Тања Радовић, професор енглеског језика. На часу смо користили седам страних језика, а српски језик нам је помагао да лакше разумемо и научимо предвиђене садржаје. Час је осмишљен као обрада истог текста на енглеском, немачком, француском, италијанском, шпанском, руском и корејском језику. Радили смо Басну о похлепном псу коју смо прво гледали на Youtube-у, а затим су ученици имали задатак да погоде на којем језику чују исту причу. Веома нам је помогло што су у реализацији часа учствовали ученици који су оригинални говорници за неке од ових језика, на пример Анђела Тсартсидоу 7/3 за немачки  језик, Сандра Танасковић 8/6 за руски језик и Леонора Милошевић 3/2 за француски језик. Такође је интересантно  да има ученика који су самоуки за неке језике и уче их самостално уз помоћ интернета или уз помоћ родитеља који говоре ове језике.

Други део часа био је организован кроз групни рад у коме је свака група имала задатак да покуша да понови неколико реченица и закључи како се кажу одређене речи из Басне о похлепном псу на једном од седам планираних језика. Наставници језика у свакој групи били су ученици: Анђелија Караичић 5/4 за енглески језик, Анђела Тсартсидоу 7/3 за немачки језик, Мина Профировић 5/5 за италијански  језик, Mарија Максимовић and Маша Дашић 6/5 за француски језик, Ирина Костић 6/3 за шпански језик, Сандра Танасковић 8/6 за руски језик и Николина Филиповић 5/1 за корејски језик који је уједно било и најтеже репродуковати и издвојити тражене речи. Ученици су имали прилике да се опробају у улогама наставника и осете изазове ове професије.

За завршни део часа био је задужен ученик одељења 8/6 Алекса Мунитлак који је унапред припремио и веома динамично водио Кahoot! квиз у којима су ученици 5/5 и 8/6 учествовали групно и уживали тражећи решења за на језицима које су у току часа чули.

Ово је само почетак нашег ангажовања на пољу вишејезичности и подршке ученицима који говоре друге стране језике. У овој школској години очекујемо и госте из Италије, ученике и наставнике који долазе у оквиру Еразмус + пројекта па ћемо ово знање применити и у пракси.

Угледном часу присуствовали директор школе Марина Вучинић, помоћник директора Петар Замахајев, психолози Марина Оцокољић и Тијана Ђурић, педагог школе Тијана Билибајкић, библиотекар Марија Данчетовић и наставници Олгица Матовић, Ана Јеремић, Милица Ђорић, Биљана Ивановић, Ана Николић, Слободанка Опачић и Невена Танасковић.

Професор енглеског језика Тања Радовић

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Математика без граница – Бугарска олимпијада

У нашој школи је 12.02.2024.године одржано зимско коло такмичења Математика без граница (Бугарска олимпијада). Учествовао је 21 ученик (13 ученика четвртог разреда, 3 ученика петог разреда и 5 ученика шестог разреда). Од 20000 учесника из 28 земаља ученици наше школе освојили су осам медаља.Дарија Чурлић 4-2 бронзана медаљаВук Недић 4-3 сребрна медаљаВасилије Јовановић 4-3 златна

детаљније »

Мала ликовна колонија на тему другарства „Мој најбољи друг, другарица“

Поводом обележавања Недеље ружичастих мајица, у нашој школи је одржана мала ликовна колонија на тему другарства „Мој најбољи друг, другарица“ Ученици петог разреда, који похађају ликовну секцију су са великим одушевљењем реализовали малу ликовну колонију, на којој су ђацима првацима показали своје цртачке и сликарске способности. Мали прваци су са уживањем прихватили и применили све

детаљније »

Тематски дан „Певај са нама оздрави другарство“ у оквиру недеље Ружичастих мајица

Данас је у амфитеатру школе одржан тематски дан под називом „Певај са нама оздрави другарство“, који је само један у оквиру недеље посвећене „Дану ружичастих мајица“. Хор „Батаљонци“ ( 4. и 5.разред ) и ученици који су чланови музичке секције из 5.разреда су извели песме“Дечија права“, „Нек’ свуд љубав сја“, „Ја само певам“- дует у

детаљније »

Недеља ружичастих мајица

Ученици првог разреда су у оквиру Недеља ружичастих мајица у дворишту школе отпевали песму „Сви смо ми исти“ држећи у рукама балоне ружичасте боје. Сва деца су била обучена у розе, а подршку су им пружили ученици трећег разреда који су са прозора својих учионица певали песму и махали ружичастим балонима. После тога су ученици

детаљније »

Недеља ружичастих мајица

Ученици првог разреда су у оквиру Недеља ружичастих мајици имали презентацију о томе како је настао Дан ружичастих мајици. Уз помоћ својих учитеља су одрадили радионицу о емпатији, заједништву, поштовању, разумевању туђих осећања. Научили су да говоре телом и срцем и да су све боје мушке и женске. Ученици су активно учествовали у разговору и

детаљније »

ТЕМАТСКИ ДАН- ВРЛИНА- РАДОЗНАЛОСТ

Тематски дан посвећен врлини-РАДОЗНАЛОСТ обележили су сви ученици трећег разреда,са својим учитељицама, у амфитеатру школе, интердисциплинарним повезивањем садржаја свих наставних предмета. Извели су занимљиве сценске наступе, Путовања Пужа Максимилијана и Себични Џин, који на маштовит начин буде читалачку радозналост, критички и истраживачки дух код ученика. Веома успешно су изразили доживљено у уметничком тексту и књизи

детаљније »
Scroll to Top