Међународна конференција „ОБРАЗОВАЊЕ – ПОГЛЕД У БУДУЋНОСТ“ у организацији Савеза учитеља Републике Србије и Факултетета за образовање учитеља и васпитача Универзитета у Београду, одржана је 23. -24. новембра на Факултету за образовање учитеља и васпитача – Београд, и имала је могућност онлајн праћења. Циљ конференције је унапређивање наставног рада кроз сагледавање изазова и могућности са којима се суочавају образовни системи у неколико земаља и ка њему су водили стручњаци из Републике Хрватске, Републике Словеније, Босне и Херцеговине, Републике Српске, Републике Финске и свакако, Републике Србије и наше школе.
Рад, директорке Марине Вучинић и учитељице Снежане Шашић, под називом „Упоредна анализа основношколског образовања Француске, Словеније и Србије“ изазвао је изузетно интересовање присутних учесника и стручне јавности. Презентација је привукла значајан број учесника, који су показали велику радозналост и активно учествовали у дискусијама, али је и оставила је снажан утисак на организаторе конференције.
Рад је оцењен као актуелан, иновативан и добро структурисан, што је допринело његовом успеху међу присутнима. Током излагања, сала је била испуњена пажњом и интересовањем, а повратне информације показале су да су учесници били инспирисани начином на који су анализирани образовни системи три земље. Посебно су истакнути: дубинска анализа предности и изазова сваког образовног система, практичне препоруке које су понуђене, са фокусом на применљивост у различитим контекстима и иновативан приступ упоредној анализи, који је дао јасну слику сличности и разлика у образовању.
Презентовани рад није само привукао пажњу, већ је и покренуо дискусије о важним темама у образовању, што сматрамо изузетним успехом. Дискусија која је уследила након презентације била је жива и конструктивна. Учесници су постављали бројна питања и делили своја искуства из праксе, што је указало на то да је тема не само релевантна, већ и инспиративна за даља истраживања и унапређења у образовању. Уочили смо да су учесници били посебно заинтересовани за: француски модел развијања аутономије ученика, словеначку праксу увођења иновативних метода наставе и српске иницијативе за повезивање традиције и модерних образовних приступа. Учесници су истакли да је рад пример квалитетног истраживања које комбинује теорију и праксу, и изразили су жељу да сазнају више о будућим истраживањима у овој области.
Осећамо понос што смо својим радом допринели размени идеја на међународном нивоу и верујемо да ће ово излагање имати дуготрајан утицај на стручну јавност.
Марина Вучинић, Снежана Шашић
ОШ „IV краљевачки батаљон“-Краљево
25.новембар 2024.године