И ове године две наставнице наше школе награђене похвалама за методичку припрему за час на конкурсу „Час за углед 9” Издавачке куће „Едука”
Прошле школске године поводом Светског дана воде (22. марта), у оквиру тематске недеље, одржан је угледни час (двочас) „Вода и живи свет. Творба речи: Кад се воде излије у реч се прелије”, чији је аутор Наташа Митровић, наставница српског језика и књижевности, а коаутор наставница биологије Ана Јеремић. Час је реализован након завршетка пројекта у коме су учествовали ученици садашњих одељења 7/2 и 7/6. Методичка припрема за овај час интегративне наставе награђена је похвалом на конкурсу Час за углед 9” Издавачке куће „Едука”. Свечаној додели овог значајног признања у Сали „Васко Попа” Београдског сајма присуствовала је у четвртак, 26. 10 2023, Наташа Митровић, која је имала ту част да осталим награђеним колегама усмено презентује како је осмишљен и реализован пројекат о води.
Израда пројекта „Кад се воде излије у реч се прелије” започета је почетком октобра 2022. Године. Циљ је био да се ученици обуче за коришћење речника прикупљањем твореница од прасловенске и свесловенске речи вода и да се подржи иницијатива Друштва за српски језик и књижевност Србије које је 2022. године покренуло манифестацију „Март – месец српског језика”, желећи да укаже на значај очувања српског језика и језичке културе. Повод за израду овог пројекта је и утврђивање градива о творби речи, које је обрађено у септембру и у првој половини октобра месеца, и богаћење лексичког фонда ученика. Десeтак ученика укључило се у пројекат и започета је обука ученика за прикупљање речи из „Речник Матице српске”, који поседује школска библиотека, али након увида у електронску базу података и проналажење „Речника” у ПДФ формату, ученици су наставили рад уз инструкције и помоћ наставнице Наташе Митровић, као руководиоца пројекта, и уз подршку библиотекарке Марије Данчетовић. Врло брзо су ученици и наставница увидели да је то велики подухват, али нико није желео да одустане, и захваљујући заједничким труду, према могућностима, у малом речнику нашло се око сто речи, чланова породице Вода. Ученици су прикупили и творенице из Вуковог „Српског рјечника”. Током рада нове идеје су се рађале и пројекат се развијао, па су оформљене четири групe ученика које су се бавиле истраживачким радом на следеће теме: 1. вода у речима из словенске митологије, 2. распрострањеност речи са кореном речи вода у називима насељениих места, 3. израда савременог речника и речника мање познатих речи, 4. творба речи у енглеском и немачком језику на примерима твореница од речи вода. Наставница је написала краћи текст о води (песму у прози) за најаву наставне јединице ‒ рецитал. Из тог текста изродила се потреба за корелацијом са биологијом ради подизања свести о значају воде, односно развоју еколошке свести за очување природних ресурса. У реализацију пројекта укључила се наставница биологије Ана Јеремић, која је дала упутства и помогла једној групи ученика да прикупе податке о биљним и животињским врстама које су својим активностима, начином исхране и размножавањем везане за воду и са биљним врстама које захтевају присуство веће количине воде да би расле и развијале се, а у чијем корену се налази реч вода.
Пројекат је реализован на два школска часа у амфитеатру школе. Ученици су били подељени у шест група са по пет чланова и оформљен је шесточлани жири. На првом часу ученици су презентовали резултате свог истраживачког рада, а на другом часу утврђивано је научено градиво, а акценат је стављен на развијање функционалног знања. Реализован је квиз (области): семантика речи: синоними, антоними; грађење речи: извођење, слагање, префиксација; називи биљака и животиња који су условљени близином вода; тумачење речи из „Речника Матице српске”, творба речи на основу значења и граматичких категорија речи; говорна култура: брзалице, изреке.
Као приказ заједничког труда и рада наставница и ученика настала је методичка припрема (сараднички угледни час ‒ интегративна настава), коју су стручњаци, методичари, препознали као пример добре праксе и уврстили је у електронски зборник да би је друге колеге користиле усвојој наставној пракси.