Републичко такмичење из српског језика и језичке културе

Ове године Вуков родни Тршић примио је у свој топли загрљај око четири стотине оданих најмлађих Вукових следбеника, учесника на Републичком такмичењу из српског језика и језичке културе, који су показали највеће знање ос свом језику. У Тршићу, наткривеним плавим небом и окупаним сунчевим зрацима, 25. 5. 2024. године, домаћини су припремили за такмичаре кратак програм  који је отпочео је свечано, традиционалним извођењем „Химне Вуку” Стевана Мокрањца. Присутнима су се обратили председница Друштва за српски језик и књижевност Весна Ломпар, потпреседница Вукове задужбине Зона Мркаљ, помоћник градоначелника Лознице и директор школе „Вук Караџић”, истичући значај неговања матерњег језика, и обраћајући се са посебним уважавањем и речима подршке такмичарима и наставницима. На госте утисак је оставило казивање песме „Ако” Радјарда Киплинга, а емпатију су пробудили ученици који су уз нумеру „Заволи” речи песме преводили на знаковни језик, уз пригодну кореографију.

Нашу школу представљала је Ива Тимотијевић, ученица одељења 7/2, која се предано и са посвећеношћу припремила за такмичење уз подршку своје наставнице Наташе Митровић. Освојила је 6. место, а њено срце је освојио Тршић, гостопримљиви домаћини, пријатељски расположени посетиоци – такмичари. Весели цвркут птица, звуке Вуковог сабора и обрисе манастира Троноше носиће у срцу са жељом да им се поново врати.

Наташа Митровић,  проф. српског језика и књижевности                                                                                                                                  

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

eTwinning пројекат: transformation story / upcycling project Од древних вештина до вештачке интелигенције

 Папир је настао у древној кинеској цивилизацији, а неке назнаке настајања датирају још из 2. века пре нове ере. Како је напредовала техника и технологија, тако је и производња папира усавршавана. Данас трошимо превише ресурса, уништавамо шуме како би производили хартију, а рециклажа још увек није достигла пун капацитет. Зато ми у нашој школи, која

детаљније »

eTwinning пројекат BE MEDIA SMART!

Ученице 6-3 одељења Ленка Јосифљевић, Теодора Јелић, Ана Арсић, Маша Цветковић и Теодора Ресимић заједно са педагогом школе Тијаном Билибајкић учествују у eTwinning пројекту BE MEDIA SMART! Пројекат обухвата неколико школа из Турске и по једну из Шпаније, Бугарске и Србије а траје од марта месеца. Након представљања наставника и ученика путем Padlet-a, урадили смо аватаре

детаљније »

Међународна јуниорска еколошка олимпијада (IYOECO International Youth Olimpics in Ecology)

У ОШ „3. октобар“ у Бору, 13.04.2025. године одржано је републичко такмичење Међународне јуниорске еколошке олимпијаде. На такмичењу је учествовало четрнаест ученика у оквиру тимова Велики и Мали еколози при чему је осморо ученика освојило прво, друго и треће место и тиме се пласирало на Међународни ниво такмичења који ће се реализовати на енглеском језику

детаљније »

Светски дан књиге

Поводом Светског дана књиге и ауторских права који се обележава 23. априла, ученице Јана Петрић, Ана Милићевић и Адриана Вучићевић из одељења VII-4 су направиле видео у коме су нас подсетили на значај овог дана, али и разговарале са својим другарима. Сазнале су да ли они и шта читају и које књиге би препоручили. И

детаљније »

Ликовна изложба ускршњих радова

Поводом предстојећих ускршњих празника, у холу наше школе је уприличена пригодна изложба ликовних радова наших ученика. Овом приликом, ученици су користећи разноврсност ликовних техника, као и ликовних елемената, веселим бојама изразили радост поводом овог дивног и великог празника. На својим ликовним радовима су са пуно љубави представили широк спектар ускршњих мотива.

детаљније »

Учешће одељења 4/3, 4/4 и 4/6 у Ерасмус+ пројекту: „From World Tales to Citizenship Awareness“

Одељења 4/3, 4/4 и 4/6 са великим ентузијазмом учествују у Ерасмус+ пројекту под називом „From World Tales to Citizenship Awareness“. Кроз овај пројекат, ученици истражују и анализирају значај народних бајки из различитих култура, као и њихове вредности и поруке које доприносе грађанској свести. Циљ пројекта је да ученици развију разумевање једнаких права, емпатије, толеранције и

детаљније »
Scroll to Top