Нашим ученицима шестог, седмог и осмог разреда смо уз помоћ робота-мбот, приближили сам појам роботике и програмирања. Кроз рад са роботом, деца на једноставан и забаван начин деца долазе до креативних решења, логичког закључивања и развијања тимског духа. Научили смо да је могуће програмирати без знања било ког програмског језика па чак и без знања слова. У питању је визуелни програмски језик за децу која све своје идеје могу да реализују преко екрана, само једноставним превлачењем блокова. Користећи различите апликације и програме засноване на блоковимним наредбама, деца на најбољи начин могу да се упознају са роботима и њиховом применом – знањем неопходним за 21. век. Сада и наша школа има могућност да већ данас укључи децу у нешто за шта сви знамо да долази у не тако далекој будућности. И колико год деловало тешко да замислимо да деца уче нешто тако комплексно, у реалности није баш тако, већ напротив, уз специјалне алате и програме намењене деци, то за њих представља игру и скоро па неприметно кроз програмирање развијају и надограђују своја знања и вештине.
Програмирање не мора да буде типична информатика или наука о рачунарима коју разумеју углавном професионалци, већ се може посматрати као нека врста комуникације са рачунаром. Деца су сама склапала роботе, управљали њима, задавали гласовне наредбе итд. Забавили су се у научили нешто ново и занимљиво пре свега. А кога буде занимала ова област, имаће прилику са наставницима информатике и рачунарства да уче да пишу кодове и задају наредбе роботу уз помоћ различитих програма. Предавање је одржано у амфитеатру уз присуство наставника, директора и деце. Презентација је држана на српском и на енглеском језику и због великог интересовања деце и за двојезичну наставу. То им се такође свидело и било додатно занимљиво. Јер свакако је деци важно да савладају терминологију на Енглеском у ИТ области и роботици.
Из амфитеатра су сви изашли пуни позитивних утисака и са жељом за даљим радом и учењем уз наше роботиће.
Мирјана Радевић, проф.информатике и рачунарства