Тим броји око 20 наставника који поред извођења наставе на енлеском језику у дозвољеном обиму, имају и обавезу да се константно стручно усавршавају у школи и ван ње.
Велики број двојезичних наставника присуствовао је обележавању Европског дана страних језика 26. септембра у амфитеатру школе за који се традиционално припрема такмичење за Песму Евровизије и пева на много страних језика.
Ове године због гостовања школе са Сицилије поновили смо ову активност са новим песмама и у априлу и у њој су учествовали и гости из Италије. Посећеност је била још већа, а била је присутна и ТВ Мелос.
Искористили смо гостоање ученика и наставника са Сицилије да што више двојезичних, а и осталих наставника укључимо у угледне часове и активности на енглеском језику, па је Марта Вучинић одржала сараднички час на тему Историја старог Рима, Александар Мировић и Оља Радосављевић су поновили са њима и час везан за живот у средњем веку и средњевековне замкове, Јелена Ристовић и Анђелка Милошевић су са Јеленом Николић и Маријом Вукосављевић одржале веома весео час физичког васпитања са посебним реквизитима, Јасмина Тонић је уз помоћ двојезичних ученика држала неколико радионица прављења ускршњих декорација као и новонаучене радиониице грнчарства за које је прошла посебну обуку. Веома занимљиве ликовне радионице одржале су и учитељице Марија Вукосављевић и Милица Крунић на којима су се поред уметничких вештина користили и страни језици и ученици представљали једни другима. Оља Радосављевић је организовала радионицу Кулинарство у сарадњи са родитељима за госте из Италије, а 3Д тим је организовао час на коме су представљени 3Д штампачи и производи које правимо. Олгица Матовић и Тања Радовић су са наставницама из Италије организовале вишејезични час чији циљ је био да преко енглеског језика наши ученици уче италијански језик а њихвои српски. Све у свему, пројекат и гостовање школе из Италије унео је много нових активности у којима смо показали да можемо да парирамо европским школама и да лако учимо стране језике. Успели смо чак да организујемо и час плеса и показали гостима наше коло.
У циљу унапређења вишејезичности, Тања Радовић је похађала међународни дводневни семинар у Београду који је организовала Фондација Темпус у сарадњи са Европским центром за живе језике из Граца „Support to Multilingual Classrooms” и применила своје знање на срадничком угледном часу који је укључио и наставнике других страних језика Даницу Петровићза немачки, Александру Ћировић за француски, Ољу Радосављевић за шпански и многе ученике који говоре руски, италијански и чак корејски.
Међународно Hippo такмичење било је јако масовно ове године са 150 укључених ученика свих разреда па су наставнице енглеског језика Олгица Матовић и Ивана Петровић учествовале у Евроском финалу у Лиду ди Језолу са три ученика.
У оквиру Регионалног центра за таленте Бор, организована је Међународна јуниорска еколошка олимпијада (IYOECO-International Youth Olympics In Ecology) у оквиру које су учествовали ученици шестог и седмог разреда наше школе са наставницом у двојезичној настави МилицомЂорић. Ученице Неда Вучковић и Марииа Малинина освојиле су треће место на Републичком нивоу такмичења и тиме стекле право учествовања на Међународни нивом који је реализован на енглеском језику.
Од међународних такмичења треба истаћи и ангажовање овог тима око организације Бугарске математичке олимпијаде Maths without Borders. Наставница Ивана Пејковић и учитељица Марија Вукосвљевић водиле су групу ученика у Несебар у финале такмичења где је и наставница Ивана добила медаљу и учествовала у завршној свечаности.
Двојезични ученици су укључени и у угледни час о води Ане Јеремић и Марије Томић Гољић као и у Дан успешних где су рецитовали своју песму из награђеног еТwinning пројекта. Двојезичне наставници биологије Милица Ђорић и Ана Јеремић труде се да сваки важан ЕКО дан обележе и презентацијом на енглеском језику.
Сви двојезични наставници присуствовали су радионици коју је Британски савет са представником Британске амбасаде у Београду имао са двојезичним ученицима наше школе на тему разлика у образовању у Уједињеном краљевству и код нас. Посебни формални и неформални разговори и консултације са директорком Марином Вучинић и двојезичним наставницима били су такође везани за сручно усавршавање овог тима.
Веома је похвално да је неколико двојезичних наставника индивидуално учествовало у међународним семинарима и радионицама. Јелена Ристовић је похађала радионицу на енглеском језику Physical Literacy Workshop у Београду у организацији International School Sport Federation Academy. Aлександар Мировић је похађао међународни TCA дводневни семинар у Београду у Savoy Conference сали у организацији Фондације Темпус под називом Go international, док су двојезични наставници Милан Вучетић, Милица Ђорић и Оља Радосављевић учествовали на стручном скупу Билингвална настава – положај, улога и значај у Трећој београдској гимназији 1.7.2024. о чему су известили и Наставничко веће 20.08.2024.
Поред завршног извештаја за КА122 Еразмус+ пројекат Bilingual teachers – Bicultural quest – Bilateral solutions, Тања Радовић је похађала и дводневну обуку у Београду везану за израду КА2 пројеката и предала нови КА122 пројекат Digital Transformation is a Journey, not a Destination који је оцењен са 60 поена и један ауторски КА210 Ермус+ пројекат Living Under the Same Sky који је добио 64 поена, али нажалост нису прошли.
Школа је ове године захваљујући двојезичном тиму чији су чланови активни на еТwinning платформи добила ознаку еTwinning школе, а нови еTwinning пројекти који су рађени ове године су три пројекта наставнице математике Иваане Пејковић: Key of the World: Math, I Love you, Мath, и ILC: Innovative Learning Center, затим пројекат наставника у двојезичној настави Станка Аксентијевића THEY WERE KIDS, TOO и два пројекта Тање Радовић EduPositivity и Clean Earth – Green Legacy.
Похађали смо и тродневну онлајн конференцију за еТwinnig школе, а Тања Радовић је присуствовала и дводневној ELTA конференцији у Београду која је ове године била посвећена вештачкој интелигенцији у образовању и о томе написала чланак за ELTA Newsletter на енглеском језику. https://elta.org.rs/2024/06/18/report-on-the-elta-conference/
Успоставили смо сарадњу и са новим двојезичним школама у Србији, а приватну интернационалну и двојезичну школу Црњански из Јагодине и посетили. Наставнице Ивана Пејковић, Милица Ђорић и Тања Радовић провеле су неколико сати у обиласку школе, консултацијама, одржале радионицу Countdown Masters и дале изјеве за локалну телевизију.
Тим је веома млад и носилац многих промена и иновација у школи и константно се труди да буде у току са свим дешавањима, прати вебинаре и аплицира за семинаре на енглеском језику у чему пуно помаже и Еразмус+ тим.
Тања Радовић, координатор двојезичне наставе