Радионица „Испитивање квалитета воде реке Ибар“

У понедељак, 23.09.2024. године у свечаној сали Пољопривредно-хемијске школе          „Др Ђорђе Радић“, реализована је радионица на тему заштите животне средине и загађења реке Ибар. Поред ученица осмог разреда наше школе, радионици су присуствовали и ученици ОШ „ Ђура Јакшић“, ОШ „Светозар Марковић“, ОШ „Чибуковачки партизани“, ОШ „Браћа Вилотијевић“, као и ученици Средње медицинске, економске, шумарске школе и Гимназије.

У оквиру радионице ученици су упознати са најчешћим начинима загађења воде, са утицајем нафте и пластике на живи свет, као и са последицама изливања нафте у мора и океане. Поред наведеног, ученици су упознати и са појмом микропластика, како пластика делује на живи свет и шта као појединци можемо урадити да смањимо количину пластике на планети. Такође, део радионице је посвећен и значајним еколошким темама као што су: глобално загревање и последице глобалног загревања, киселе кише, негативан утицај хидроелектрана, еутрофикација-цветање воде, као и негативни ефекти који се јављају у животној средини као последица цветања воде.

У протеклом периоду ученици Пољопривредно-хемијске школе „Др Ђорђе Радић“ бавили су се испитивањем квалитета воде реке Ибар и тиме нам представили значајне резултате. Као симбол нашег града, река Ибар се класификује као водно тело ТИП 2 што нам показује да је погодан за купање и спортске активности на води. Као негативан резултат испитивања реке Ибар истиче се његова пресушеност на граници Црне горе и Србије.      Од живог света пронађена је врста слатководног рака која припада роду Gamarus, као и бактерија Еscherichia coli, која је иначе стални становник цревног тракта човека.

Својим присуством и учешћем у радионици, ученици су свакако допринели решавању проблема загађења наше околине и реке Ибар.

Предметни наставник:

Милица Ђорић

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Дан здраве хране 16.10.2024.године

Обележен је Дан здраве хране 16.10.2024. у амфитеатру школе кроз две теме“ Храна и климатске промене, климатска дијета“ и“ Значај доручка код деце“. Ученици су открили како су климатске промене повезане са производњом хране, како број говеда утиче на климатске промене, шта су гасови са ефектом стаклене баште, шта је климатска дијета и који су

детаљније »

Тематска недеља на тему – Емпатија

Веће учитеља 4.разреда обележава Тематску недељу на тему – Емпатија. Сваког дана смо имали различите активности на ову тему а у уторак 15.10.2024.посетили смо биоскоп ,,Кварт,, и погледали филм ,, Клинци- каубојци,, који потпуно одговара теми. Ученици су били одушевљени филмом,препуни емоција а било је и суза. Веће учитеља 4.разреда

детаљније »

Занимања жена некада и сада

Поводом обележавања Дечије недеље и Дана девојчица чланови Вршњачког тима и Ученичког парламента Богдана Станојловић, Ирина Костић, Софија Новаковић и Вукан Пановић су 11.10.2024. године припремили презентацију за ученике осмог разреда на тему Занимања жена некада и сада. Ученици су том приликом издвојили неколико успешних жена у прошлости и сада, представили занимања којима су се

детаљније »

Промоција талената

У оквиру активности поводом обележавања Дечије недеље 10.10.2024. године  даровити ученици су у амфитеатру школе промовисали предмете за које имају таленат. Том приликом су ученице Ана Милићевић и Кристина Раковић презентовале занимљиву страну српског језика, математике и физике, ученице Анђелија Караичић и Анђела Живковић приказале су зашто је битно учити енглески језик, ученице Нина Величић

детаљније »

Обележавања Дечје недеље на тему,, Ја сам дете имам план, љубав и толеранција сваки дан,,

Током обележавања Дечје недеље на тему,, Ја сам дете имам план, љубав и толеранција сваки дан,, поред разноврсних активности које смо имали као разредно веће на ову тему, ученици одељења IV/1 писали су песме на дату тему и записивали снажне поруке о љубави и толеранцији међу људима. Тема им је била јако инспиративна па смо

детаљније »

Дебата: „Од бајки до кликова“

Други дан Дечије недеље обележила је дебата у организацији Вршњачког тима и Ученичког парламента. Дебата под називом: „Од бајки до кликова“ подразумевала је два тима – један који је бранио ставове да су књиге, стручна литература и писана реч и даље најбоље средство за стицање и проширивање знања, док је други тим заговарао теорију да

детаљније »
Scroll to Top