Веће језика и комуникације обележило Дан просветних радника, 8. новембар

„Кад се улоге у учионици замене“      

Веће језика и комуникације обележило Дан просветних радника, 8. новембар 

Знање представља једну од највећих вредности за човека, а учење у школи треба да буде праћено игром и радошћу његовог освајања. У нашој школи је то ових дана било главно задужење наставника. Наставници су овог пута сели у ђачке клупе и своје место предавача уступили својим ученицима. Том игром, која се зове замена улога, наставници српског језика и књижевности и енглеског језика обележили су Дан просветних радника, 8. новембар.  

У одељењу 6/5 данас час српског језика и књижевности уместо своје наставнице Наташе Митровић одржали су  ученици Наталија Тијанић, Давид Хренко, Елена Гајић, Елена Грујичић, Андријана Радосављевић и Неда Вујовић. „Мали наставници” своје другове су упознали са биографијом писца Сергеја Јесењина. У њиховим очима засијала је туга док су слушали „Песму о керуши”. Говорећи о тужној судбини керуше и њених младунаца, сви ученици су показали емпатију и желели су да поделе своја осећања са другима. Било је лепо видети како „наставници” и ученици сарађују и труде се да што боље испредају, односно науче нову лекцију. Пре часа предавачи су својој наставници открили да су лако припремили предавање јер су били сложни, и свако је свој део урадио на време. Били су јако узбуђени што ће за Дан просветних радника бити у улози наставника јер су то одувек желели. 

Час енглеског језика у одељењу 3/4 код наставнице Олгице Матовић одржали су ученици 7/4 Адриана Вучићевић и Вук Стевић, учесник финала Хипо такмичења. Садржајно и интересантно је било обнављати градиво уз добро вођење часа нових наставника. Одушевљење је било присутно код свих актера овог часа. 

На часу енглеског језика наставнице Оље Радосављевић, ученици 8/6  Алекса Радосављевић и Јанко Лазаревић су лекције предавали по истом моделу као и њихова наставница. Брзо су, чини се, савладали тај део нашег посла и можда у будућности пронашли своје занимање и свој метод рада. 

Преузевши улогу својих наставница српског језика Наде Тијанић, Марине Лончаревић и Анице Вучинић, ђаци-наставници су пренели своје утиске о лепоти наставничке професије. Осећали су се важним док стоје пред одељењем као неко ко ће подучавати и поносни јер у њима ђаци виде оазу знања. Ипак, осетили су и другу страну нашег позива. Пре часа се треба добро припремити, а на часу се опремити добрим стрпљењем, концентрацијом и енергијом. Запазили су да читаво наставничко ангажовање, упркос тешкоћама, веома испуњава душу. 

Ученице 5/2 Искра Ивковић, Мила Јевђић и Емилија Попадић су озбиљно схватиле улогу наставника. Написале су припрему, понеле лаптоп, фасцикле, обезбедиле материјал и темељно савладале лекцију коју предају. Тако су на часу енглеског језика код наставнице Кристине Павловић ученице потпуно ушле у улогу наставника и са великим задовољством је „играле“.  

Наставница енглеског језика Тања Радовић је Дан просведтних радника обележила организовањем часова енглеског језика у другом разреду које су одржале ученице које у шестом разреду овај предмет похађају по напредном програму. У 2-1 час је одржала Анђела Живковић 6-4, у 2-2  Мина Профировић 6-5, у 2-3 Невена Здравковић 6-4, у 2-4 Анђелија Караичић и у 2-5 Софија Алексић 6-4. Тема која се тренутно ради у другом разреду је Мy house, a наставна јединица Аctivity time 2. Ученице шестог разреда су се током претходних часова упознале са начином рада у млађим разредима, а затим током 7. и 8.11.2024. године са ученицима другог разреда вежбале вокабулар и констуркције везане за ову тему уз помоћ флеш картица, дигиталног уџбеника, игру улога, певање и описивање своје собе које су ученици цртали или правили од рециклажних материјала. Ученице које су реализовале ове часове имале су прилику да се упознају са занимањем професора енглеског језика и свим лепотама професије просветног радника, док су мали ђаци другог разреда уживали у промени и новим активностима.  Многи су пожелели да енглески знају тако добро као нове ученице-наставнице и да и они пробају да држе час.  

Пуно је лепих утисака и жеља да ова пракса буде чешћа јер свима пружа много нових сазнања и радости учења. 

Након свега, уочили смо да наш позив у очима ученика носи магију и привлачност и надамо се да ће им године које су пред њима одржати овај ентузијазам. Очекујемо да нам се, једног дана, неко од ових ученика за катедром и истински придружи. 

Веће језика и комуникације 

(Текстове уредила Аница Вучинић, наставник српског језика и књижевности) 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

eTwinning пројекат: transformation story / upcycling project Од древних вештина до вештачке интелигенције

 Папир је настао у древној кинеској цивилизацији, а неке назнаке настајања датирају још из 2. века пре нове ере. Како је напредовала техника и технологија, тако је и производња папира усавршавана. Данас трошимо превише ресурса, уништавамо шуме како би производили хартију, а рециклажа још увек није достигла пун капацитет. Зато ми у нашој школи, која

детаљније »

eTwinning пројекат BE MEDIA SMART!

Ученице 6-3 одељења Ленка Јосифљевић, Теодора Јелић, Ана Арсић, Маша Цветковић и Теодора Ресимић заједно са педагогом школе Тијаном Билибајкић учествују у eTwinning пројекту BE MEDIA SMART! Пројекат обухвата неколико школа из Турске и по једну из Шпаније, Бугарске и Србије а траје од марта месеца. Након представљања наставника и ученика путем Padlet-a, урадили смо аватаре

детаљније »

Међународна јуниорска еколошка олимпијада (IYOECO International Youth Olimpics in Ecology)

У ОШ „3. октобар“ у Бору, 13.04.2025. године одржано је републичко такмичење Међународне јуниорске еколошке олимпијаде. На такмичењу је учествовало четрнаест ученика у оквиру тимова Велики и Мали еколози при чему је осморо ученика освојило прво, друго и треће место и тиме се пласирало на Међународни ниво такмичења који ће се реализовати на енглеском језику

детаљније »

Светски дан књиге

Поводом Светског дана књиге и ауторских права који се обележава 23. априла, ученице Јана Петрић, Ана Милићевић и Адриана Вучићевић из одељења VII-4 су направиле видео у коме су нас подсетили на значај овог дана, али и разговарале са својим другарима. Сазнале су да ли они и шта читају и које књиге би препоручили. И

детаљније »

Ликовна изложба ускршњих радова

Поводом предстојећих ускршњих празника, у холу наше школе је уприличена пригодна изложба ликовних радова наших ученика. Овом приликом, ученици су користећи разноврсност ликовних техника, као и ликовних елемената, веселим бојама изразили радост поводом овог дивног и великог празника. На својим ликовним радовима су са пуно љубави представили широк спектар ускршњих мотива.

детаљније »

Учешће одељења 4/3, 4/4 и 4/6 у Ерасмус+ пројекту: „From World Tales to Citizenship Awareness“

Одељења 4/3, 4/4 и 4/6 са великим ентузијазмом учествују у Ерасмус+ пројекту под називом „From World Tales to Citizenship Awareness“. Кроз овај пројекат, ученици истражују и анализирају значај народних бајки из различитих култура, као и њихове вредности и поруке које доприносе грађанској свести. Циљ пројекта је да ученици развију разумевање једнаких права, емпатије, толеранције и

детаљније »
Scroll to Top