„Кад се улоге у учионици замене“
Веће језика и комуникације обележило Дан просветних радника, 8. новембар
Знање представља једну од највећих вредности за човека, а учење у школи треба да буде праћено игром и радошћу његовог освајања. У нашој школи је то ових дана било главно задужење наставника. Наставници су овог пута сели у ђачке клупе и своје место предавача уступили својим ученицима. Том игром, која се зове замена улога, наставници српског језика и књижевности и енглеског језика обележили су Дан просветних радника, 8. новембар.
У одељењу 6/5 данас час српског језика и књижевности уместо своје наставнице Наташе Митровић одржали су ученици Наталија Тијанић, Давид Хренко, Елена Гајић, Елена Грујичић, Андријана Радосављевић и Неда Вујовић. „Мали наставници” своје другове су упознали са биографијом писца Сергеја Јесењина. У њиховим очима засијала је туга док су слушали „Песму о керуши”. Говорећи о тужној судбини керуше и њених младунаца, сви ученици су показали емпатију и желели су да поделе своја осећања са другима. Било је лепо видети како „наставници” и ученици сарађују и труде се да што боље испредају, односно науче нову лекцију. Пре часа предавачи су својој наставници открили да су лако припремили предавање јер су били сложни, и свако је свој део урадио на време. Били су јако узбуђени што ће за Дан просветних радника бити у улози наставника јер су то одувек желели.
Час енглеског језика у одељењу 3/4 код наставнице Олгице Матовић одржали су ученици 7/4 Адриана Вучићевић и Вук Стевић, учесник финала Хипо такмичења. Садржајно и интересантно је било обнављати градиво уз добро вођење часа нових наставника. Одушевљење је било присутно код свих актера овог часа.
На часу енглеског језика наставнице Оље Радосављевић, ученици 8/6 Алекса Радосављевић и Јанко Лазаревић су лекције предавали по истом моделу као и њихова наставница. Брзо су, чини се, савладали тај део нашег посла и можда у будућности пронашли своје занимање и свој метод рада.
Преузевши улогу својих наставница српског језика Наде Тијанић, Марине Лончаревић и Анице Вучинић, ђаци-наставници су пренели своје утиске о лепоти наставничке професије. Осећали су се важним док стоје пред одељењем као неко ко ће подучавати и поносни јер у њима ђаци виде оазу знања. Ипак, осетили су и другу страну нашег позива. Пре часа се треба добро припремити, а на часу се опремити добрим стрпљењем, концентрацијом и енергијом. Запазили су да читаво наставничко ангажовање, упркос тешкоћама, веома испуњава душу.
Ученице 5/2 Искра Ивковић, Мила Јевђић и Емилија Попадић су озбиљно схватиле улогу наставника. Написале су припрему, понеле лаптоп, фасцикле, обезбедиле материјал и темељно савладале лекцију коју предају. Тако су на часу енглеског језика код наставнице Кристине Павловић ученице потпуно ушле у улогу наставника и са великим задовољством је „играле“.
Наставница енглеског језика Тања Радовић је Дан просведтних радника обележила организовањем часова енглеског језика у другом разреду које су одржале ученице које у шестом разреду овај предмет похађају по напредном програму. У 2-1 час је одржала Анђела Живковић 6-4, у 2-2 Мина Профировић 6-5, у 2-3 Невена Здравковић 6-4, у 2-4 Анђелија Караичић и у 2-5 Софија Алексић 6-4. Тема која се тренутно ради у другом разреду је Мy house, a наставна јединица Аctivity time 2. Ученице шестог разреда су се током претходних часова упознале са начином рада у млађим разредима, а затим током 7. и 8.11.2024. године са ученицима другог разреда вежбале вокабулар и констуркције везане за ову тему уз помоћ флеш картица, дигиталног уџбеника, игру улога, певање и описивање своје собе које су ученици цртали или правили од рециклажних материјала. Ученице које су реализовале ове часове имале су прилику да се упознају са занимањем професора енглеског језика и свим лепотама професије просветног радника, док су мали ђаци другог разреда уживали у промени и новим активностима. Многи су пожелели да енглески знају тако добро као нове ученице-наставнице и да и они пробају да држе час.
Пуно је лепих утисака и жеља да ова пракса буде чешћа јер свима пружа много нових сазнања и радости учења.
Након свега, уочили смо да наш позив у очима ученика носи магију и привлачност и надамо се да ће им године које су пред њима одржати овај ентузијазам. Очекујемо да нам се, једног дана, неко од ових ученика за катедром и истински придружи.
Веће језика и комуникације
(Текстове уредила Аница Вучинић, наставник српског језика и књижевности)