Обележавање 20 година двојезичне наставе у Србији

На позив две двојезичне француско-српске школе Треће београдске гимназије и ОШ „Владислав Рибникар“ представници нашег двојезичног тима директорка Марина Вучинић, наставник  у двојезичној настави Милош Дедеић и координатор двојезичне наставе Тања Радовић присуствовали су предивно осмишљеној приредби поводом обележавања 20 година двојезичне наставе у Дечијем културном центру у Таковској 8 у Београду. Поред представника Министарства просвете, овој прослави присуствовали су и дипломатски представници Амбасада Француске и Италије и добили прилику да дају своју оцену важности  двојезичне наставе. Истакнуто је да поред  позитивног утицаја на когнитивне способности ученика, овај вид наставе доприоси бољем учењу и сагледавању проблема са различитих страна као и откривању нових веза у учењу. Двојезична настава доприноси не само ширењу мултикултуралности и упознавању других култура, већ јача и љубав према свом језику и својој култури. За ову наставу није довољно бити само наставник, већ треба имати жар и одушевљење за повезивање на међународном нивоу. Поред многобројних духовитих скечева и дијалога које су припремили ученици свих годишта у виду интервјуа за телевизију, имали смо прилику да чујемо и пуно песама на француском и италијанском језику и снимљене поруке бивших ученика ових школа од којих многи сада студирају или раде у иностранству,  а управо су били инспирисани и подстакнути својим добрим знањем језика стеченом током билингвалне наставе у школи. Оно што сви истичу као најзанимљивије биле су екскурзије, размене ученика и пројекти са земљама француског и италијанског говорног подручја. Поред ових школа, набројано је још седам државних дојезичних француско-српских школа. За сада је број енглеско-српских јако мали. Искрено се радујемо што и ми имамо сличне активности и успехе и што двојезични ученици и наставници наше школе сваке године све више напедују на овом пољу.

Тања Радовић, координатор двојезичне наставе

ПОСЕТА ПРЕДСТАВНИКА РЕГИОНАЛНЕ КАНЦЕЛАРИЈЕ ЗА ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК (RELO) АМЕРИЧКЕ АМБАСАДЕ У БЕОГРАДУ OШ „IV КРАЉЕВАЧКИ БАТАЉОН“ 26.11.2024

 

После дуже паузе ОШ „IV краљевачки батаљон“ наставља своју сарадњу са RELO канцеларијом Америчке амбасаде у Београду ради унапређења компетенција својих двојезичних ученика и наставника. Гости школе били су Francis Westbrook, регионална директорка програма за енглески језик при Амбасади САД, Драгана Обрадовић, координатор за енглески језик и америчке студије, Ивана Банковић, асистент RELO, и Susie Naughton, професор на Универзитету Санта Барбара у Калифорнији, која је тренутно на функцији English language fellow у Србији и ради као лектор на групи за англистику Филолошког факултета у Београду.

Приликом ове посете Susie Naughton је одржала две радионице. Прва је одржана са ученицима двојезичних одељења шестог и осмог разреда о Санта Барбари, граду из којег долази.  Потрудила се да ученике инспирише да направе поређење са Краљевом у погледу броја становника, величине, климе, архитектуре и да пуно података о историји и култури овог града у јужној Калифорнији. Други део радионице био је везан за прославу Дана захвалности који се слави исте недеље. Susie je ученицима представила историјат и традиционална јела која се припремају за овај празник и дала неке мање познате детаље. Наравно, ученици су поставили бројна питања о свему што их је итересовало, а посебно о могућностима да путем Flex програма проведу једну школску годину у Америци. Предложили су и сарадњу са једном школом у Санта Барбари.

Другу радионицу Susie Naughton, организовао је и договорио Актив наставника енглеског језика Краљева и њој су поред наставника енглеског језика Рашког округа присуствовали и наставници ОШ „IV краљевачки батаљон“ који раде у двојезичној настави. Назив радионице био је Project Based Learning: Using Museums in our Midst и Susie је објаснила како је своју инспирацију за рад са студентима добила из изложбе Музеја града Београда „The Museum of Broken Relationships“ наводећи примере које су њени студенти анализирали. Други део радионице обухватала је употреба визуелних уметности у раду са ученицима, а посебно сликарства, вајарства и фотографије. Припремила је чак и фотографије познатих краљевачких споменика и дала пример како се они могу употребити за дискусију и задатке писања. Поред нових идеја и фантастичних сугестија за рад, сви присутни су уживали у разговору са матерњим говорником енглеског језика и могућности  да кажу своју интерпретацију изабраних уметничких дела и мишљење како да се она употребе у настави на енглеском језику.

Тања Радовић, координатор двојезичне наставе

Multicultural San Diego

У оквиру стручног усавршавања наставника  у двојезичној настави, професор физичког и здравственог васпитања Јелена Ристовић одржала је радионицу „Мултикултурални Сан Дијего“  30.08.2024. године  којој су присуствовали чланови овог тима. Како је значај мултикултуралности везан за наставу страних језика, Јелена Ристовић је својом интерактивном  радионицом Мulticultural San Diego  инспирисала присутне да размишљају и дискутују о значају вишејезичности и лепоти преплитања различитих култура. Сан Дијего је фантастичан пример где се сусрећу две културе и упоредо говоре два језика: енглески и шпански. Јелена је успела  да се за 15 дана свог боравка у Сан Диегу  упозна са разликама у образовном систему, начину исхране и провођења слободног времена и да види многе знаменитости и природне лепоте овог дела САД. Утисци које носи, поред унапређења језичких  вештина, су веома позитивни. Посебно је импресионирана љубазношћу, непосредношћу и срдачношћу људи које је упознала током свог боравка у Сан Дијегу који је посетила на позив своје најбоље другарице.

Тања Радовић, координатор двојезичне наставе

Гостовање Британског савета и испит АPTIS Teens

ГОСТОВАЊЕ ПРЕДСТАВНИКА БРИТАНКОГ САВЕТА И АМБАСАДЕ УЈЕДИЊЕНОГ КРАЉЕВСТВА  У ОШ „IV КРАЉЕВАЧКИ БАТАЉОН“ 13.06.2024.

Посета представника Британског савета двојезичним одељењима ОШ „IV краљевачки батаљон“ практично је постала традиционална. Сваке године ученици добију прилику да присуствују интерактивној радионици на којој постављају и одговарају на питања о теми коју предложе на енглеском језику. Директор одсека за испите, Небојша Ђурић, који је дуги низ година живео у Аустралији, увек радо присуствује овим радионицама и својим интересантним потпитањима анимира ученике да причају и праве разлику између различитих акцената енглеског језика. Прошле године имали смо прилику да упознамо и регионалну директорку Британског савета за Србију и Западни Балкан, Clare Sears, а ове године наш гост је био и други секретар Британске амбасаде Jack Watson који је три године у својој каријери радио као професор географије. Тема радионице је била Образовање и разлике у образовним системима Уједињеног Краљевства, Аустралије и Србије. Ученици су добили одговоре на раличита питања везана за часове, униформе, наставне предмете, ваннаставне  активности, оцене, изучавање страних језика, начине решавање проблема вршњачког насиља, професорскои посао, могућност студирања у Уједињеном Краљевству, школске оброке, спортове па чак и омиљене спортске клубове. После радионице настављен је разговор са двојезичним наставницима који се углавном тицао потребе за реформама у образовању, проблемима двојезичних школа у Србији и Европи и новим тенденцијама у образовању, изазовима употребе вештачке интелигенције и нових дигиталних апликација. Двојезични наставници су посебно срећни јер добијају прилику да разговарају са оригиналним говорницима енглеског језика што је нажалост реткост у њиховој пракси. Истовремено, ученици осмог разреда приступили су полагању испита APTIS TEENS који је организован у кабинету информатике и који заинтересованим ученицима даје могућност да тестирају своје знање енглеског језика најсавременијим британским тестовима и добију сертификат који је признат свуда у свету и може им помоћи за даље школовање и посао.

Тања Радовић, координатор двојезичне наставе

Европско финале у Лиду ди Јесолу -Hippo такмичења из енглеског језика

Полуфинале међународног Hippo такмичења из енглеског језика одржано је 18.5.2024. Три ученика наше школе пласирала су се за европско финале у Лиду ди Јесолу у Италији.

То су Игор Петровић, ученик 2-5, у категорији Little Hippo и Вук Стевић, ученик двојезичног одељења 6-4 у категорији Hippo 2, oбојица ученици  наставнице Олгице Матовић. У категорији Hippo 3 пласирала се Eмилија Лазовић, ученица двојезичног одељења 8-4  наставнице Иване Петровић.

Они ће провести три дана у Италији, и поред такмичења учествовати у свим активностима организованим за такмичаре од којих ће последња, додела награда, бити стримована на Youtube-у. Такође је планиран обилазак Венеције која је у близини. Дружење са вршњацима из целе Европе најлепши је део овог боравка у Италији. Ученици и њихови наставници кренули су у Италију организованим превозом 20. маја и вратиће се 23. маја. Желимо им срећан пут, успешно такмичење и леп провод. 🍀

Посета билингвалној школи „Црњански“ у Јагодини 15.11.2023. године

Следећи европске тенденције, све већи број школа у Србији аплицира код Министарства просвете за статус билингвалне школе. Једна од њих је и Интернационална приватна основна школа „Црњански“ из Јагодине  https://crnjanski.rs/  са којом сарађујемо од јуна 2023. На њихов позив, део нашег тима двојезичне наставе је посетио ову школу 15. новембра 2023. у циљу размене искустава и побољшања двојезичне праксе.

Током наше посете детаљно смо упознали школу и ресурсе којима ова модерна основна школа располаже укључујући и три затворена базена,  летње учионице у парку, огроман кабинет за дизајн и технологију, прелепу фискултурну салу и сву најсавременију техничку опрему коју има ретко која школа чак и у Европи. Ученици похађају истовремено национални програм Републике Србије и Cambridge programme за који наставници похађају посебне обуке и  добијају сертификате. Знање енглеског језика ученика ове школе је на завидном нивоу јер њихов радни дан обухвата и три поподневна часа која су у потпуности на енглеском језику у оквиру Cambridge програма.

Представници наше школе Ивана Вукотић, професор математике, Милица Ђорић, професор биологије и Тања Радовић, професор енглеског језика имали су прилику да присуствују билингвалним часовима у овој школи и одрже радионицу Countdown Masters са ученицима шестог и седмог разреда и дају изјаве за локалну телевизијску станицу Палма плус.

Размена искустава и консултације током боравка у Јагодини биће корисни за обе школе и надамо се да ће наша сарадња у будућности бити константа и укључити и заједничке активности ученика обе школе.

Координатор двојезичне наставе Тања Радовић

Нови Еразмус+ пројекти наше школе

Наш први Еразмус+ КА122 пројекат мобилности наставника  „Bilingual teachers – bicultural quest – bilateral solutions“ je заврешен са високом оценом извештаја реализације, имплементације и дисеминације и веома смо задовољни исходима учења и резултатима пројекта.

Наше тренутне активности везане су за друга два пројекта  у којима ћемо у наредном периоду бити домаћини. Основна школа Мiška Kranjca из Љубљане има одобрен КА122 пројекат „WELL BEING UČENCEV“ у оквиру којег је планирала гостовање у нашој школи и школама из Португала и Шведске. Наше заједничке активности почеле су договорима наставника из свих школа учесница и првим online састанком ученика који је одржан 02.10.2023. са Еразмус+ клубом ове словеначке школе.У нашем амфитеатру окупили су се ученици двојезичних одељења 8-4, 8-5 и 8-6 као и чланови секције енглеског језика седмог разреда двојезичних одељења 7-3, 7-4,7-5 и 7-6 који су учествовали у еТwinning пројекту на тему значаја емоција и вредности ученика и ученици двојезичног одељења 6-4. Ученици су се упознали преко платформе Google meet и на енглеском језику дискутовали о сличностима и разликама  у животу тинејџера у Словенији и Србији, постављали питања о школи, омиљеној музици, обичајима и начину живота и разговарали о пројекту и плановима за даље активности.

Такође смо поносни што ћемо у овој школској години бити домаћини једној основној школи са Сицилије у Италији. То је школа Istituto Comprensivo Statale “S. Quasimodo” Gela. У оквиру својих планова акредитације, ова школа је планирала развој мануелних вештина својих ученика и жели да у нашој школи посматра разноврсне мануелне активности наших ученика као што је предузетничко прављење украса, играчака, колача и других радова за наше традиционалне продајне изложбе. Ту су и радови нашег 3D тима и секције која прави моделе на нашим 3D штампачима од новогодишњих и ускршњих украса, преко привезака до статуа Николе Тесле и других знаменитих људи. Оно што ћемо по први пут и ми научити и поделити са нашим гостима је прављење грнчарских производа уз помоћ грнчарског кола које је школа набавила ове године. Такође смо планирали да им покажемо лепоте нашег краја и укључимо ученике четвртог разреда у комуникацију на енглеском језику са нашим гостима из Италије. Еразмус+ координатор школе са Сицилије Maria Grazia Piparo организовала је 4. окторбра 2023. онлајн састанак чланова нашег Еразмус+  тима и наставника који долазе у Краљево 12. априла 2024. како бисмо започели активности на пројекту и договрили детаље везане за мобилност и исходе учења. Први онлајн састанак ученика италијанске и наше школе биће одржан почетком децембра 2023..

Наши ученици се увек радују прилици  да  комуницирају на енглеском језику и нестрпљиво чекају да упознају своје нове другаре. Међународна сарадња у оквиру Еразмус+ програма шири наше видике и даје могућност свима  да науче нешто ново и стекну нове вештине.

Тања Радовић, координатор Еразмус+ тима

Национална ознака квалитета за еTwinning пројекат “Student’s values and emotional state really matters”

Почетак ове школске године обележила је и награда за еTwinning пројекат  који је рађен целе прошле школске године са 28 двојезичних ученика шестог разреда који су сада у одељењима 7-3 (11 ученика), 7-4 (9 ученика), 7-5 (2 ученице) и 7-6 (6 ученика). Овај пројекат смо радили са школом 6ο Γυμνάσιο Σερρών из града Serres у северној Грчкој и Szkoła Podstawowa nr 7 w Grudziądzu из града Grudziądz у Пољској који су нам поред школе OS Miska Kranjca из Љубљане и партнери у Еразмус + пројекту сличног садржаја „All we need are smiles“, дванаестом на листи одобрених КА122 пројеката за 2023. годину. На овом пројекту поред наставнице енглеског Тање Радовић која је кооснивач пројекта, радиле су и наставница математике Ивана Вукотић и наставница енглеског и шпанског језика и грађанског васпитања Оља Радосављевић. Сарадња наставника у пројекту се углавном одвијала путем Whatsapp-a и онлајн састанака на ЕSEP eTwinning платформи. Након што су активности договорене прослеђиване су ученицима. Први заједнички рад ученика био је у Padlet aплилацији где су се представили и причали о својим омиљеним празницима. Ученици су били подстакнути да додају различите фотографије свог родног града, школе или обичаја у својој земљи и причају шта их чини срећним током празника. Такође су користили Google  квиз да причају о свом животном стилу, навикама и свакодневици, а затим анализирали резултате упитника, дискутовали и дошли до закључка да у све три земље тинејџери живе веома слично. Једна од најлепших активности био је заједнички Linoit фајл за све три школе где је свако на посебном стикеру стављао свој одговор на питање шта мисли када чује реч „вредности“. Било је веома различитих одговора, од толеранције, стрпљења, искрености, лепог понашања, успеха у школи до свеобухватних појмова као што су љубав, породица, слобода, мир у свету, другарство, спортски дух, па чак музика, уметности итд. Oбележили смо и  Дан ружичастих мајица посебном анкетом и фотографијама из школе, али смо били изненађени да овом дану наша школа поклања много више пажње него друге две. Оно чему смо се сви највише радовали били су онлајн састанци ученика где смо причали о начину живота сваке земље и разговарали о емоцијама и свему што ученике чини срећним или несрећним. Ученици су такође имали прилику да постављају питања о свему што их занима и позивали једни друге у посету. Наши ученици су такође посветили пажњу анализирању дефиниција емоција и вредности, док су грчки проучавали етос и писали своје бајке. Научили смо да правимо лого пројекта у апликацији Canva и радили на дисеминацији свега што смо током пројекта научили. Унапредили смо своје дигиталне и комуникативне вештине и знање енглеског језика, а пре свега се уживали на часовима секције и онлајн активностима. На крају је свака школа изабрала  свој уметнички доживљај ове теме. Ми смо написали песму „Живот је цвет“ и упоредили људске емоције са цветом и послали поруку да је живот леп и да су све препреке и проблеми на које наилазимо једна велика школа из које треба да изађемо јаки и насмејани.

LIFE IS A FLOWER

Life is a flower

So do not just pick it,

Look at its colours

And wonderful leaves,

And think why

It stands here:

To make you happy,

To give you beauty,

To show that love

Is all we need!

Be patient and tolerant

As the flower,

Share your calmness

And pride,

Smell out the wisdom

Of peace and freedom

In the world,

Protect ants and grasshoppers,

Give them food and shelter,

And talk,

Do not tolerate

Violence and arrogance!

Do not turn your head away

When somebody is impolite,

Or unfair,

Or depressed.

Help everyone,

Seduce the cheaters

And lead them

To the right path.

Friendship, family, knowledge,

Responsibility and respect,

Faith and loyalty,

 And persistence,

And much energy,

And affection

Is needed to stand

And resist the wind,

To conquer the temptation,

To endure the rain,

To accept the destiny,

To realize that

Other flowers

Are important, too.

Do not feel jealousy

 Or hate,

But cooperate,

And talk,

And discuss,

And give the birth

To a new plant,

To a new life,

To a new happiness

To a new joy

Knowing that

Sadness is around there

Waiting in the foggy nights

And being lonely,

And unable to move,

Will not destroy you,

But make you

Stronger and prettier,

Because that is

The secret of life:

Every tear hides a smile,

And every smile

Brings melancholy,

Every light hides darkness,

Every twilight

Brings a dawn.

That is life

And never reject it,

Because it is a game

And you win and lose,

But it is important

To participate

And learn!

Учесници eTwinning пројекта “Student’s values and emotional state really matters”

7/3

  1. Богдана Станојловић
  2. Анђела Тсартсидоу
  3. Ирина Костић
  4. Стефан Ђукановић
  5. Вукан Мандић
  6. Мина Адамовић
  7. Вук Родић
  8. Ђорђе Петрић
  9. Павле Кујунџић
  10. Никола Јањанин
  11. Новак Грујић

7/4

  1. Ања Николић
  2. Стефана Милојевић
  3. Дарија Јефтић
  4. Сара Мијајловић
  5. Ана Ћировић
  6. Јана Лазовић
  7. Нина Величић
  8. Сара Тешић
  9. Уна Поповић

7/5

  1. Неда Вучковић
  2. Марија Малинина

7/6

  1. Алекса Радосављевић
  2. Ева Булатовић
  3. Тара Антонијевић
  4. Нађа Вујовић
  5. Петра Лазовић
  6. Наталија Томовић

Taња Радовић, професор енглеског језика

Роботика у настави информатике и рачунарства

Нашим ученицима шестог, седмог и осмог  разреда смо уз помоћ робота-мбот, приближили сам појам роботике и програмирања. Кроз рад са роботом, деца на једноставан и забаван начин деца долазе до креативних решења, логичког закључивања и развијања тимског духа. Научили смо да је могуће програмирати без знања било ког програмског језика па чак и без знања слова. У питању је визуелни програмски језик за децу која све своје идеје могу да реализују преко екрана, само једноставним превлачењем блокова. Користећи различите апликације и програме засноване на блоковимним наредбама, деца на најбољи начин могу да се упознају са роботима и њиховом применом – знањем неопходним за 21. век. Сада и наша школа има могућност да већ данас укључи децу у нешто за шта сви знамо да долази у не тако далекој будућности. И колико год деловало тешко да замислимо да деца уче нешто тако комплексно, у реалности није баш тако, већ напротив, уз специјалне алате и програме намењене деци, то за њих представља игру и скоро па неприметно кроз програмирање развијају и надограђују своја знања и вештине.

Програмирање не мора да буде типична информатика или наука о рачунарима коју разумеју углавном професионалци, већ се може посматрати као нека врста комуникације са рачунаром. Деца су сама склапала роботе, управљали њима, задавали гласовне наредбе итд. Забавили су се у научили нешто ново и занимљиво пре свега. А кога буде занимала ова област, имаће прилику са наставницима  информатике и рачунарства да уче да пишу кодове и задају наредбе роботу уз помоћ различитих програма. Предавање је одржано у амфитеатру уз присуство наставника, директора и деце. Презентација је држана на српском и на енглеском језику и због великог интересовања деце и за двојезичну наставу. То им се такође свидело и било додатно занимљиво. Јер свакако је деци важно да савладају терминологију на Енглеском у ИТ области и роботици.

Из амфитеатра су сви изашли пуни позитивних утисака и са жељом за даљим радом и учењем уз наше роботиће.

Мирјана Радевић, проф.информатике и рачунарства

ЕВРОПСКА ОЗНАКА КВАЛИТЕТА ЗА ETWINNING РОЈЕКАТ „BULLYING: A LOOK INSIDE“

Evropska oznaka kvaliteta

Bullying A Look Inside

Полагање испита APTIS TEENS British Council

 

Већ другу годину за редом, ученици двојезичних одељења наше школе имају прилику да провере свој ниво знања енглеског језика по CEF-у полагањем испита APTIS TEENS који реализујемо у сарадњи са British Council Serbia који шаљу и прегледају испите које наши ученици раде онлајн у кабинету информатике. Због оптерећења интернета, испит је ове године рађен у два термина 31. маја и 9. јуна 2023. Укупно 18 ученика осмог разреда се пријавило за полагање. Испит није бесплатан, али за нашу школу обезбеђен је велики попуст за ове широм света признате испите енглеског језика. Можемо се похвалити да је 10 ученика постигло ниво В2 који је иначе у школама предвиђен за крај средње школе гимназијског програма. Ученици са ИОПом 3 за овај предмет и они који су похађали АCCESS програм амбасаде САД или  учествовали на такмичењима постигли су ниво C што је и највиши ниво овог теста прилагођеног годишту ученика. Њихово знање и употреба енглеског језика надмашују очекивања и критеријуме за основну школу. Посебне похвале за све са нивоом C: Искру Васиљевић, Павла Сотирова, Сташу Раденковић, Уну Ђуровић, Димитрија Мајсторовића, Искру Радисављевић, Анђелу Достанић и Жељка Стијовића.

Тања Радивић, координатор двојезичне наставе
3

Двојезична настава

Оно што посебно издваја нашу школу, као једну од само четири билингвалне школе у Србији,  су међународни пројекти и међународна сарадња као њихов резултат. У нашој школи се од априла 2019. године реализује E-twinning пројекат под називом “The exchange of bilingual experience” између ученика наше и двојезичне школе “IES Escultor José Luis Sánchez” из Алмансе у Шпанији. У склопу пројекта, ученици су, како би не само користили  енглески језик већ и проширили знање истог, писали и размењивали разгледнице на енглеском језику са својим вршњацима из Шпаније. Сваки ученик је добио свог друга из Шпаније, коме је требало да на енглеском језику представи себе и знаменитости свог града. На овај начин су ученици не само усавршавали вештине писања, већ су се бавили и истраживачким радом, а све то унапређујући како језичке, тако и естетске компетенције, јер су се трудили да разгледнице учине што креативнијим и аутентичнијим.

Овај пројекат је у октобру месецу 2019. године крунисан студијским путовањем у Алмансу, а на званичан позив директора школе у Алманси. Тако је 23. октобра 27 ученика из пројекта у пратњи директорке школе Марине Вучинић, наставнице Тање Радовић, Кристине Девеџић и наставника Александра Мировића кренуло пут Алмансе, градића у аутономној заједници Кастиља-Ла Манча у покрајини Албасете . Ученици су од првог дана доласка у истоимени градић имали прилику да своје знање енглеског језика примене у свакодневној комуникацији. Уценици наше школе су учествовали у многобројним активностима заједно са вршњацима из Алмансе, у којима су имали прилику да усаврше вештине енглеског језика. Други дан доласка у Алмансу, ученици су посетили светилиште Santuario de Nuestra Senora de Belen, где су слушали предавање наставнице енглеског језика о обичајима који се практикују у Алманси, док су ученици слушали и постављали питања у жељи да сазнају што више о обичајима и култури истоименог града. Након предавања, ученици су имали прилику да пробају најпознатији шпански специјалитет, паељу, где су имали прилику да заједно сарађују и размењују информације о кухињи аутентичној за своју земљу.Наставнице из школе у Алманси су наставиле улогу водича и одвеле нас до вештачког језера, једног од најстаријег у Европи, где су ученици имали прилику да се упознају са историјом истоименог језера, унапређујући вештине слушања и комуникације на страном језику.

Ученици су у склопу студијског путовања посетили и школу домаћина, где су уценици и наставници ове школе одржали презентацију представивши своју школу нашим ученицима. Ученици су се упознали са историјатом школе, као и начином на који се код њих спроводи двојезична настава. Наиме, ученици слушају предмете као сто су математика, музичка култура и физичко васпитање на енглеском језику, а њихова школа је једна од малобројних које имају билингвалну наставу у Шпанији.

Поред тога, ученици су обишли школу и упознали се са кабинетима сваког предмета. Обилазак школе је употпунила срдачна добродошлица у кабинету за наставу хемије, где су ученици обогатили знање по питању шпанске културе и кухиње, пробавши разноразне специјалитете аутентичне за Шпанију, које никога нису оставиле равнодушним.

Последњег дана путовања, за наставнике и ученике наше школе приређен је пријем код градоначелника Алмансе, који је настављен туром кроз замак Castilla de Almansa, кроз који је ученике водио кустос објашњавајући им историју града и замка на енглеском језику.

Путовању је дошао крај и ученици су се опростили од својих вршњака, обећавши им да ће остати у контакту, што се и обистинило. Једна од наредних активности је онлајн E-twinning конференција наших ученика са ученицима из истоимене школе у Алманси, где ће ученици из својих школа директно разговарати једни са другима под менторством својих наставница. Сарадња се наставља и у плану је посета школе из Алмансе нашој школи. Са пројектом настављамо и даље, па су тако ученици добили задатак да напишу извештај о студијском путовању и поставе га на twin space страници. Реализовањем овог пројекта стекли смо услов за добијање E-twinning значке, која би над сврстала у прву школу у Србији која је достигла овај успех.
Ово несвакидашње искуство је имало за циљ подизање нивоа квалитета језичке компетенције ученика на страном језику, мултикултуралност, а ученици су додатно заволели енглески језик и побољшали социјалне вештине. Ово путовање је била изузетна прилика да наставници двојезичне наставе размене искуства и идеје које ће им бити од значаја у наредном периоду.

Још једна у низу активности била је гостовање представника Амбасаде САД Beth Wendt у нашој школи и извођење посебних радионица за ученике шестог и седмог разреда двојезичних одељења, као и радионице за наставнике у двојезичној настави. После усменог и писменог договора са Beth Wendt, која је Еnglish language fellow при Амбасади САД у Србији и лектор на факултету ФИЛУМ у Крагујевцу, као и кореспонденције са RELO канцеларијом у Београду, представником Драганом Обрадовић, и званичне потврде сарадње писмом аташеа за културу при амбасди, Beth je дошла у нашу школу 25.2.2020. у 12h. Координатор двојезичне наставе је сачекала на станици, а добродошлицу су јој прво пожелели Директор школе Марина Вучинић и наставници двојезичне наставе Кристина Девеџић и Александар Мировић. Показали смо јој школу и упознали са нашим наставницима и ученицима. Радионице су организоване у амфитеатру школе са ученицима двојезичних одељења. Презентација коју је Beth Wendt припремила била је везана за њену родну државу Wisconsin, геoграфске и културолошке одлике. Beth је ученицима припремила много занимљивих информација и фотографија, а они су постављали многа питања на која су добијали детаљне одговоре. Beth je била задовољна интересовањем ученика и њиховим познавањем енглеског језика.

Друга радионица одржана је са ученицима двојезичних одељења шестог разреда и интересовање је такође било велико. Ученици су обасипали Beth питањима, највише о спорту и њеним утисцима о животу у Србији. Оно чиме се можемо похвалити током пандемије Covid-19 је одржавање онлајн конференције са ученицима и наставницима школе у Алманси 15.05.2020. Наставница Кристина Девеџић је припремила конференцију са наставницом Изабел Крусадо и дала ученицима седмог разреда задужења да се припреме за разговор о онлајн настави и периоду пандемије који је у Шпанији имао велике последице. Наставница Марга Гомез је испричала свима колико је тешко било у периоду епидемије и објаснила да код њих још увек важе строге мере изолације. Дискутовали смо о начину извођења наставе на даљину у нашим земљама и закључили да се углавном обавља на исти начин. Ученици су у почетку били мало стидљиви, али су имали опцију да шаљу и писане поруке од којих су неке биле и шаљиве. Планирана посета ове шпанске школе мора се одложити за неко боље време. Конференција је трајала око пола сата, али су према каснијим информацијама ученици сами направили линк на Zoom апликацији и поново причали са ученицима из Шпаније. Можемо рећи да је за све ово било нешто ново и да нас је подсетило на дане без Короне и наше дружење у Шпанији.

НАЦИОНАЛНА ОЗНАКА КВАЛИТЕТА ЗА ЕТWINNING ПРОЈЕКАТ „BULLYING:  A LOOK INSIDE“

У школској 2021/22. години ученици двојезичних одељења седмог разреда укључили су се у реализацију два међународна еТwinning пројекта на тему вршњачког насиља. Пројекат  Bullying: a Look Inside, у коме је учествовлало је 22 ученика 7-5 одељења, био је јако захтеван. Ученици су прво на енглеском језику кроз видео презентације морали да представе свој град и школу, да креирају и едитују своје профиле, да се упозају и да одговоре писменим путем на питања ученика из партнерских школа и да поставе њима питања. Највежнији део пројекта био је рад на обимној анкети о вршњачком насиљу на енглеском језику и анализирање и коментарисање добијених резултата са свим школама учесницама примењујући критичко мишљење у решавању проблема. Сарадња и комуницираја са својим друговима из шест партнерских школа из Грчке, две из Португала, Бугарске,Турске и Хрватске била је најлепши део пројекта. Учили смо нове апликације и унапређивали IТ вештине, а на крају дали и свој креативни израз мишљења о насиљу  за који је ово одељење изабрало песму коју је само написало текст “Let’s stop the bullying now” и отпевало. На крају пројекта представљени су и резултати и утисци о бенефитима еТwinning пројеката за наше двојезичне ученике на заједничком родитељском састанку поводом двојезичне наставе. Са овим пројектом аплицирали смо за националну ознаку квалитета која и је и додељена у августу 2022. За саму апликацију био је потребан и план рада секције енглеског језика који је и помогао да се награда и освоји.

Други међународни еТwinning пројекат Don’t be a bully, Remember to say: “Are you OK?” реализован је са 9 ученика одељења 7-4. Тема пројекта такође је било вршњачко насиље и ученици су користећи енглески језик морали да се представе, креирају своје профиле, а затим користе разне апликације попут lino и padlet, које раније нису имали прилике да пробају, да би писали своје дефиниције вршњачког насиља, акростихове на енглеском језику, одговарали на питања и најзад као креативан израз свог сазнања до којег су дошли током пројекта снимали видее дајући савете другу у случају вршњачког насиља. Овај пројекат реализован је са наставницима и ученицима из Турске, Италије, Румуније, Северне Македоније и Србије коју смо ми представљали.

У трећем међународном еТwinning пројекту  Let’s recycle – let’s improve са школама из Турске, Португала и Хрватске учествовало је шест ученика одељења 7-3. Овај пројекат је био везан за рециклажу и поред уобичајеног партнерског представљања и упознавања, ми смо своје идеје о рецилажи приказали кроз видее о прављењу играчака од рециклажног материјала.

Поред увежбавања комуникације на енглеском језику и  међународне сарадње, која је поред осталих и циљ двојезичне наставе, сви наши еТwinning пројекти  развијају велики број међупредметних компетенција ученика које се на енглеском језику називају „21st century skills“.  У новој школској години укључили смо се у нове еТwinning пројекте, а такође и предали апликацију за свој први Еrasmus+ пројекат посвећен двојезичној настави.

Тања Радовић, координатор двојезичне наставе

Сваке године тим двојезичне наставе ОШ „IV краљевачки батаљон“ труди се да припреми програм за Европски дана страних језика како би промовисао мултикултуралност и вишејезичност. Од прошле школске године овај дан прослављамо у облику такмичења за Песму Евровизије јер је музика и певање у комбинацији са плесом оно чему се наши ученици највише радују и лако науче текстове на многим страним језицима .Наставнице Олгица Матовић, Кристина Девеџић, Оља Радосављевић, Александра Ћировић и Тања Радовић направиле су одабир песама и припемиле ученике за наступ. Ове године у програм је укључено 23 такмичара четвртог, петог, шестог, седмог и осмог разреда. Амфитеатар школе био је испуњен осмесима, заставицама различитих земаља, костимима и познатим звуцима мелодија са матрица који су допирали са бине. Публику су чинили њихови наставници из тима двојезичне наставе, учитељи, ученици двојезичних одељења шестог разреда, представници Школског одбора и Савета родитеља као и репортери са ТВ Мелос.

 

Организација програма и вођење кроз такмичење на енглеском језику припало је двојезичном одељењу 8-5. Искра Васиљевић, Исидора Ратковић, Димитрије Мајсторовић и Павле Сотиров наизменично су најављивали такмичаре и њихове песме и бринули се за атмосферу у сали. Софија Цвејић, Нина Поповић, Искра Жуковски и Уна Ђуровић бринле су се о распореду излазака ученика на бину. Петра Бандовић и Мартина Кошанин биле су задужене за пуштање музике са матрица и вешто избегавање реклама, док су Сергеј Јовановић из двојезичног одељења 6-6 и Матеја Чубрило из двојезичног одељења 8-4 бринули о миксети.

Ученици четвртог разреда певали су на енглеском, шпанском и чак на корејском и уз своје песме припремили су и кореографије. Чули смо Barbie girl – Aqua, How you like that – Black Pink, Policeman – Еva Simons, Give that wolf a banana – Subwoolfer, The Ghost – Niviro, New Rules – Dua Lipa, Believer – Imagine dragons, Wellerman – Nathan Evans, Love –Nwantiti, Pink Venom – Black Pink, Friends – Marshmellow and Anne Marie, Toca, toca – Fly Project, Rasputin – Bony M, Mira Sofia – Alvaro Soler, и неизбежну Констракту – In corpore sano која је добила највећи аплауз. Ученици старијих разреда припремили су и песме на руском и француском.Чули смо: Dernier danse – Indila, Toxcisity – System of a down, On ecrit sur les murs – Kids United, Another world –Tom Odell, Ненавижу города – Mary Gu, Моје име – Владимир Јовановић и завршили програм чувеном песмом Kate Bush – Running up that hill. Нису изостали ни слатки поклони представника Школског одбора и срећа на лицима свих присутних због ове лепе манифестације.

Тања Радовић, координатор двојезичне наставе

Наши ученици у првом колу Међународне математичке олимпијаде “Математика без граница”
 
Након завидних резултата наших ученика на Међународном математичком такмичењу “Математика без граница”, Батаљонци и у овој школској години настављају са радом и посвећеношћу ка још бољим резултатима. Двадесет ученика наше школе (од петог до осмог разреда) је 26.10. узело учешће у првој рунди такмичења у организацији Републике Бугарске. Треба напоменути и то да су ученици задатке из математике радили на енглеском језику што је још већи плус али и изазов за наше младе математичаре. Очекујемо одличне резултате као и у претходним рундама и припремамо се за наредна кола такмичења и за финале у Несебару 2023. године.
 
Ивана Вукотић, проф.математике
Кристина Девеџић, проф.енглеског језика

Фантастично путовање у Италију

Поред бугарске олимпијаде Математике без граница, наша школа је ушла и у финале међународног Hippo такмичења из енглеског језика. Од укупно 125 ученика пријављених за ово реномирано такмичење које сада покрива скоро све континенте, једанаест ученика је ушло у полуфинални круг, а ученица одељења 3/4 Анђела Живковић у категорији Little Hippo пласирала се у европско финале које се одржава у Италији у Лиду ди Језолу. Она је поред Саре Родић, ученице  наставнице Олгице Матовић пре четири године у категорији Hippo 1, наш други учесник овог финала.

Учесници овогодишњег полуфинала су били:

Ред.бр.Категорија и ученициРаз/одељ.НаставникБрој бодова
 Little Hippo   
1.Анђелија КараичићIII/4Тања Радовић78,5
2.Анђела ЖивковићIII/4Тања Радовић76
3.Софија АлексићIII/4Тања Радовић74,5
 Hippo 1   
1.Вук СтевићIV/4Олгица Матовић78,5
2.Наталија РанковићVI/3Јелена Николић77
3.Ирина КостићV/3Весна Томић Бечки77
4.Ангела ТсарсидоуV/3Весна Томић Бечки76
5.Реља РужићV/2Весна Томић Бечки75,5
 Hippo 2   
1.Емилија ЛазовићVI/4Кристина Девеџић81
 Hippo 3   
1.Павле СотировVII/5Тања Радовић86
2.Ања СворцанVIII/5Олгица Матовић84,5
     

За Анђелу Живковић ово није било само такмичење. То је уједно био и њен први одлазак на море. На путовање смо кренули 17.05.2022. да би се испред Арене укрцали у Hippo аутобус у коме је осим такмичара из Србије било и деце из Северне Македоније, Румуније и других балканских држава. Анђела и њена другарица из Крушевца Љубица Радовић биле су најмлађе у аутобусу.

У Италију смо стигли преко Истре у раним јутарњим часовима и веома брзо прошли Трст и стигли на наше одредиште. Hippo Village састоји се од два хотела у којима су смештени ученици и њихови наставници и где се одржава већина активности планираних за ово такмичење. Одмах пошто смо се сместили, искористили смо своје слободно време да посетимо плажу. Била је презна јер сезона још није почела, али лепа и питома за први сусрет са морем. Плићак који се протеже далеко поред докова био је топао и мали таласи су се губили у песку. Стигли смо да видимо рачиће, хранимо галебове, прикупимо шкољке за другаре из одељења који су другарици припремили чак и џепарац, и наравно, пробали смо да пливамо и играмо се са Љубицом која је Анђели била цимерка и најбоља другарица. Њихова конверзација се од почетка одвијала искључиво на енглеском језику јер су оне тако желеле, а наставиле су и касније када су добиле цимерке из Хрватске.

Поподне смо присуствовли свечаном отварању и прозивци, а затим су сви такмичари поново отишли на плажу како би се уз помоћ аниматора који су имали разне игре за њих упознали једни са другима.  Стајали су у два круга и разговарали са сваким новим учеником на који су наилазили током кратања. Сам амбијент учинио је да ова активност буде право уживање. Дружење се наставило  за вечером, у вечерњој шетњи по граду и касније у соби.

Следеће јутро било је најнапетије јер се тада одржавало такмичење. Буђење, доручак, и трема брзо су прошли и оно што смо сви желели после такмичења било је да видимо Венцију која је била близу, али ипак смо морали ићи и пола сата аутобусом и још толико трајектом. Сунце је обасјавало луку када смо стигли и цео обилазак овог града на води био је нестварно леп. И шетња тргом Светог Марка, уским улицама и маленим мостовима  који су сви били другачији, поглед на гондоле и старе зграде, унутрашњост цркве и посета ресторану и сладолед Unicorn, све је било много лепше него што смо очекивали.   Желели смо наравно још времена да проведемо на плажи када смо се вратили у Лидо ди Језоло, али време је протицало невероватно брзо. Пожурили смо на вечеру па на доделу награда у Народно позориште. Сви финалисти добили су медаље, а само по један први из сваке категорије добио је и шансу да се такмичи на светском финалу у Риму у септембру ове године. Цела свечаност доделе награда била је и стримована на Youtubu, a Србија је освојила два прва места. У категорији Little Hippo победио је ученик из Албаније.

Сутрадан смо кренули јако рано да би наши другари из Македоније стигли на свој последњи аутобус из Београда. Задржавање да панорамски видимо Ријеку и Опатију и пређемо границе учинило је да у Београд стигнемо после 21 сат па смо и ми свој аутобус чекали скоро до поноћи. Да јој не буде досадно Анђела је певала на енглеском језику и оживљавала своје доживљаје са Љубицом и две Еме из Загреба и Ријеке. У Краљево смо стигли око 3 ноћу, али смо доказали да знање може далеко да те одведе и да је стицање знања лепо и занимљиво.

Када се вратила, Анђела је са својим другарицама из одељења била главни актер угледног часа 17.06.2022. организованог за сва одељења трећег разреда. Уз причу на енглеском језику, пуно фотографија, видеа и потпитања, дочарала је својим вршњацима, учитељима и мами која је такође била присутна како је њено фантастично знање енглеског језика одвело чак и до мора. Желимо јој још много оваквих успеха, путовања и радости. Браво Анђела! Good luck!

Тања Радовић, професор енглеског језика

Сарадња са British Council-ом
https://www.novosti.rs/c/srbija/vesti/1102592/bolju-saradnju-predstavnik-britanskog-saveta-posetio-cetvrti-kraljevacki-bataljon

 

30.03.2022. године наша школа је угостила представника организације the British Council господина Небојшу Ђурића који је директор одељења за испите British Council Serbia у Београду. Првенствена улога British Council-a je сарадња Уједињеног Краљевства са осалим земаљама на пољу културе и образовања, али и на многобројним пројектима које ова организација осмишља и финансира. Господин Ђурић је нашу школу посетио са циљем остваривања сарадње у сфери двојезичне наставе. У амфитеатру школе одржана је радионица са ученицима двојезичних одељења где су ученици имали прилике да на енглеском језику дискутују о активностима Британског савета и могућностима полагања испита на крају завршене основне школе. Посебно интересантно је било причати о Аустралији где је господин Небојша Ђурић живео седамнаест година и слушати аустралијски акценат који је свима био занимљив. Господин Ђурић је био јако задовољан интеракцијом и знањем енглеског језика наших ученика и обећао да ће наша сарадња у будућности бити још боља и да ће нас редовно посећивати. Његова посета потврдила је да су ученици двојезичних одељења веома напредни у својим комуникативним способностима на енглеском језику и да овај вид наставе има вишеструку корист за њихов развој и будуће школовање.

https://www.facebook.com/ivkraljevacckibataljon/videos/pcb.1098148484082997/276982751297835

Учешће ученика наше школе на математичком конкурсу „Математика без граница“
Радионица за двојезична одељења (Countdown Masters)
Посета двојезичној школи ОШ „Краљ Петар I“ из Ниша
 
Scroll to Top