Пројекат мобилности двојезичних наставника наше школе “Bilingual teachers – bicultural quest – bilateral solutions” je почео 01.01.2023. и намењен је стручном усавршавању двојезичних наставника који ће провести седам дана у једној двојезичној школи у Малаги у Шпанији како би посматрали наставу, консултовали се са двојезичним наставницима, представили нашу школу, град и земљу и остварили дугорочну сарадњу са својим партнерима у Малаги. Овај пројекат, који је у бити везан за job shadowing, по карактеру је “blended project” јер садржи и елементе виртуелне сарадње двојезичних наставника. Сви наставници од почетка пројекта имају налоге на јединственој ESEP платформи која обједињује више сектора међународне сарадње наставника широм Европе под покровитељством Европске комисије којој дугујемо захвалност за донацију за пројекат који нам је одобрен.
Током тематске недеље Вода од 20.3.2023. до 24.03.2023. двојезични наставници су били активни у пројектима о води које имамо на еТwinning платформи. У пројекат “Water for me” су укључени ученици осмог разреда двојезичних одељења, а ученици двојезичних одељења седмог разреда у пројекат “Water – a precious source of life”.Ученици шестог разреда двојезичних одељења укључени су у пројекат “Student’s values and emotional state really matters”. Сви двојезични наставници су почетници на еТwinning платформи, али показују интересовање да се укључе у еТwinning у складу са својим предметима. Професор физичког и здравственог васпитања Јелена Ристовић је ко-оснивач пројекта “Life skills”, a професор математике Ивана Вукотић, оснивач је првог ауторског пројекта за нашу школу који се зове “Shiny Science” и уз пројекат “Qizzy CLIL” такође прати наш пројекат мобилности двојезичних наставника укључујући ученике двојезичне наставе у међународну сарадњу која им помаже да CLIL методом уче вокабулар везан за двојезичне предмете, усавршавају комуникацију на енглеском језику кроз сарадњу са ученицима из других земаља и унапређују своје дигиталне компетенције.
Координатор пројекта и Еразмус координатор Тања Радовић је поделила са тимом двојезичне наставе и члановима мобилности своја нова знања из области вишејезичности на раним узрастима са похађане радионице „Путање учења језика на раном узрасту и повећање његове видљивости” 15. и 16. марта у Европском центру за живе језике (ЕCML) у Грацу, и разменила мишљења и идеје везане за уважавање мултикултуралности ученика и приступе у раду са ученицима који долазе из других делова света, а за сада их има из Русије, Украјине, Аустралије, Шпаније и Кипра.
Сви чланови пројекта мобилности су преко Европске комисије добили бесплатан приступ OLS (Оnline language support) Academia Europa платформи за учење језика којих је на располагању двадесет два, али се наставници углавном базирају на усавршавање енглеског језика и учење шпанског језика. Чести састанци у школи омогућавају сарадњу и учење нових апликација на еТwinning платформи и припремање презентација које ћемо представити ученицима и наставницима школе домаћина. Припреме везане за упознавање шпанске историје и културе такође су у току и праве се планови посете знаменитостима у Малаги и околним местима.
Координатор двојезичне наставе и Еразмус+ координатор
Тања Радовић