Међународни дан писмености обележава се широм света 8. септембра на Унескову иницијативу. Циљ обележавања овог датума је подизање свести о важности писмености као основног људског права и темеља за учење током целог живота.
Писменост не подразумева само способност читања и писања већ се под појмом писмености данас могу сврстати и дигитална, медијска, финансијска и друге врсте писмености.
Према последњем попису становништва у Србији, само 38.000 особа старијих од десет година је потпуно неписмено (не зна да чита и пише), што је мање од једног процента.
Међутим, ако се осврнемо на дигиталну писменост, у Србији је више од 50 % становништва компјутерски неписмено. Што се тиче финансијске писмености ни ту не можемо да се похвалимо јер се становништво у Србији претерано задужује, доноси лоше финансијске одлуке и склоно је неодговорној потрошњи.
Према подацима PISA истраживања (Међународни програм процене образовних постигнућа ученика који оцењује знање из математике, читања и природних наука) сваки трећи ученик, петнаестогодишњак, у Србији је функционално неписмен. Ђаци не познају довољно граматику и правопис, а лексички фонд им је сиромашан.
У сарадњи са наставницом грађанског васпитања Ољом Радосављевић, Међународни дан писмености обележен је у одељењима 7/1 и 8/4. На часовима смо разговарали о врстама писмености, шта нам све омогућава писменост и да ли је уопште у моди данас бити писмен. Закључак је да су наши ученици и те како свесни шта све данас утиче на не(писменост) друштва.
На крају часа ученицима је дат кратак тест који је садржао питања из граматике, правописа и лексике и наши ученици су показали завидно знање из правописа и лексике, док би граматику требало да обнове.
Библиотекар
Марија Данчетовић