eTwinning пројекат: transformation story / upcycling project Од древних вештина до вештачке интелигенције

 Папир је настао у древној кинеској цивилизацији, а неке назнаке настајања датирају још из 2. века пре нове ере. Како је напредовала техника и технологија, тако је и производња папира усавршавана. Данас трошимо превише ресурса, уништавамо шуме како би производили хартију, а рециклажа још увек није достигла пун капацитет. Зато ми у нашој школи, која има и статус Еко школе, водимо рачуна о заштити животне средине и размишљамо о обнављању и рециклажи папира.

Из тог разлога прикључили смо се eTwinning пројекту transformation story / upcycling project у којем се бавимо рециклирањем старог папира коришћењем традиционалних метода.

Ученик четвртог разреда Кристијан Радељак је са педагогом школе Тијаном Билибајкић активно учествовао у изради свих задатака који су обухваћени пројектом. Правили смо нови папир рециклирајући стари  додајући воду, разлили у калупове и сушили природним путем. Затим смо увезивали, укоричили и направили уникатну свеску.

Поред ових традиционалних метода које смо користили, у овом пројекту нам је у више наврата  било дозвољено да користимо средства савремене комуникације и вештачку интелигенцију чиме смо унапредили наше дигиталне компетенције. Користећи апликацију Canva правили смо лого и постер пројекта, а можемо се похвалити да је наше идејно решење постера добило навећи број гласова у анкети у којој су учествовале све школе обухваћене пројектом, углавном из Турске. Пројекат траје до јуна месеца, а ми се радујемо финалним продуктима нашег рада, а надамо се и да ћемо усавршити ручни рад и прављење уникатних свески од рециклажног материјала и тиме показати да поседујемо предузетничке вештине.

Тијана Билибајкић

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

eTwinning пројекат: transformation story / upcycling project Од древних вештина до вештачке интелигенције

 Папир је настао у древној кинеској цивилизацији, а неке назнаке настајања датирају још из 2. века пре нове ере. Како је напредовала техника и технологија, тако је и производња папира усавршавана. Данас трошимо превише ресурса, уништавамо шуме како би производили хартију, а рециклажа још увек није достигла пун капацитет. Зато ми у нашој школи, која

детаљније »

eTwinning пројекат BE MEDIA SMART!

Ученице 6-3 одељења Ленка Јосифљевић, Теодора Јелић, Ана Арсић, Маша Цветковић и Теодора Ресимић заједно са педагогом школе Тијаном Билибајкић учествују у eTwinning пројекту BE MEDIA SMART! Пројекат обухвата неколико школа из Турске и по једну из Шпаније, Бугарске и Србије а траје од марта месеца. Након представљања наставника и ученика путем Padlet-a, урадили смо аватаре

детаљније »

Међународна јуниорска еколошка олимпијада (IYOECO International Youth Olimpics in Ecology)

У ОШ „3. октобар“ у Бору, 13.04.2025. године одржано је републичко такмичење Међународне јуниорске еколошке олимпијаде. На такмичењу је учествовало четрнаест ученика у оквиру тимова Велики и Мали еколози при чему је осморо ученика освојило прво, друго и треће место и тиме се пласирало на Међународни ниво такмичења који ће се реализовати на енглеском језику

детаљније »

Светски дан књиге

Поводом Светског дана књиге и ауторских права који се обележава 23. априла, ученице Јана Петрић, Ана Милићевић и Адриана Вучићевић из одељења VII-4 су направиле видео у коме су нас подсетили на значај овог дана, али и разговарале са својим другарима. Сазнале су да ли они и шта читају и које књиге би препоручили. И

детаљније »

Ликовна изложба ускршњих радова

Поводом предстојећих ускршњих празника, у холу наше школе је уприличена пригодна изложба ликовних радова наших ученика. Овом приликом, ученици су користећи разноврсност ликовних техника, као и ликовних елемената, веселим бојама изразили радост поводом овог дивног и великог празника. На својим ликовним радовима су са пуно љубави представили широк спектар ускршњих мотива.

детаљније »

Учешће одељења 4/3, 4/4 и 4/6 у Ерасмус+ пројекту: „From World Tales to Citizenship Awareness“

Одељења 4/3, 4/4 и 4/6 са великим ентузијазмом учествују у Ерасмус+ пројекту под називом „From World Tales to Citizenship Awareness“. Кроз овај пројекат, ученици истражују и анализирају значај народних бајки из различитих култура, као и њихове вредности и поруке које доприносе грађанској свести. Циљ пројекта је да ученици развију разумевање једнаких права, емпатије, толеранције и

детаљније »
Scroll to Top