Kонференцијa „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности”

Kонференцијa „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” одржаној 31. јануара у Београду. Оснивање тима за сарадњу са Еразмус+ у ОШ „IV краљевачки батаљон“ резултирано је низом похађаних обука које су биле онлајн као што је вебинар везан за писање КА1 пројеката, којем је присуствовало пет чланова тима и вишечасовна радионица којој је присуствовала Снежана Шашић, а прихваћене су и наше апликације за конференцију „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” и радионицу Обука за писање КА2 пројеката у Београду.

Конференција „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” одржана је 31. jануара у хотелу „88 rooms” у Таковској 49, а присуствовале су јој чланови Еразмус+ тима школе Наташа Вуковић и Тања Радовић. Догађај је пре свега био намењен младима и развијању њихових предузетничких способности, али било је и пуно представника основних и средњих школа и факултета који раде са младима. ОШ „IV краљевачки батаљон“ је међу малим бројем основних школа које имају Ученичку задругу и негују предузетништво код ученика нудећи изборни предмет Предузетништво и могућност учешћа у практичним предузетничким активностима као што је производња фигура на 3Д штампачима, прављење уметничких и других рукотворина и њихово продавање на традиционалним Божићним и Ускршњим изложбама. Повод за присуство овој конференцији није била само намера да се учествује у пројекту на тему предузетништва већ и могућност да изразимо своје мишљење и објаснимо своје проблеме са којима се предузетништво у основној школи сусреће. Непостојање уџбеника за овај предмет и мали број акредитованих обука за наставнике само су неки од потешкоћа, али и даље велики број ученика седмог и осмог разреда бира овај предмет и нада се да од малих ногу стекне предузетничке компетенције.

Поред Ведране Марковић из Фондације Темпус која нас је водила током целе конференције, уводну реч на конференцији имали су Martin Klaucke, шеф Операције 2, Делегације Европскеуније у Србији, Снежана Клашња, саветница министра Министарства туризма и омладине и Марија Филиповић-Ожеговић, управница Фондације Темпус. Посебно исцрпну презентацију стања предузетништва код младих у Србији са пуно упоредних података и графикона изнела је Милица Борјанић, програмска менаџерка Кровне организације младих Србије.

За ову прилику Еразмус+ представници су организовали фантастичну панел дискусиjу са представницима Националне службе за запошљавање, организације Достигнућа младих у Србији и Националне организације практичара омладинског рада. Свако од њих је са своје стране изнео активности сектора којим се бави и био оптимистичан у вези ове теме иако сами подаци показују да је предузетништво код младих у Србији практично тек у зачетку, и да млади не доносе довољно развијене предузетничке вештине после завршене школе као, на пример, млади из Естоније и Финске.

Оно што смо научили из ове дискусије, а што је сваки учесник дискусије покушавао да надогради су вештине које млади предузетник треба да има и начин на који се оне морају развијати кроз школовање. Да би ученик постао добар предузетник мора да поседује иновативност, креативност и вештину управљања ризицима, а такође и временом. У Србији се годишње оснује око 200 ученичких компанија у средњим школама и они треба да имају менторе, људе из бизниса. Предузетници се не рађају већ се те вештине стичу праксом и развијањем предузетничких вештина. Неке од тих вештина су пре свега комуникација, јавни наступ и презентовање које се може вежбати у школи. Затим је потребан тимски рад, дигитална писменост, тј. управљање ИКТ алатима, а потребно је знати управљати стресом, познавати систем у којем млади живе и развијати њихову мобилност јер прави бизнис је само онај који се шири ван граница земље. Развiјање критичког мишљења, емпатије и друшtвених вештина би такође помогло. Треба радити на афирмацији женских предузетника, јер је њих пуно мање и инсистирати на међусекторској сарадњи. Помоћ треба да пружи привредна комора, бизнис инкубатори, дигиталне платформе, Министарства просвете, омладине и финансија. Треба радити на промоцији предузетничког размишљања и борити се против бирократије и недостатка правих информација. Реформа школства је такође битна јер млади у Финској, Шведској и Естонији излазе из школе много способнији да анaлизирају и критички мисле. Знају добро математику и креативни су тако да могу одмах да започну посао што није случај код нас.

Selahattin Ciritci, омладински тренер из Турске показао нам је део своје праксе коју спроводи у целој Европи обучавајући младе да буду предузетници. Овај део конференције био је најдинамичнији и прави радионички са пуно питања на енглеском језику, интеракције и подстицања на анализу и размишљање.

Најзад, оно што је свима било најинтрeсантније, а везано је искључиво за активност Еразму+ програма била је панел дискусија о предузетничким пројектима који су били најуспешнији и могућност постављања питања представницима Северне Македоније, Хрватске и Србије који су у пројектима са младима успешни и имају менторске улоге.

Вратиле смо се из Београда са много нових идеја не само о КА1 и КА2 пројектима за предузетништво већ и савета како унапредити предузетништво у школи и на чему радити како би се ове вештине боље развиле код наших ученика.

                                                  Тања Радовић, Еразмус+ координатор ОШ „IV краљевачки батаљон

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ERASMUS+ DAY

Еразмус+ тим OШ „IV краљевачки батаљон“ и Еразмус+ и еТwinning ученички клуба школе обележили су 6. новембра 2025. године Еразмус+ дан. Концепција активности била је доа се широј школској публици представе наши еТwinning пројекти из претходне школске године од којих су многи и  награђени Националном ознаком квалитета за наставнике и ученике, као и да се

детаљније »

Обавештењe

Календаром образовно-васпитног рада и Годишњим планом рада школе за школску 2025/2026. годину за ученике основних школа предвиђен је јесењи распуст, који почиње у понедељак , 10. новембра 2025. године, а завршава  се у уторак, 11. новембра 2025. године. Први следећи наставни дан је среда, 12. новембар 2025. године. Према Календару образовно-васпитног рада основних школа у

детаљније »

Обележавање Дана здраве хране у Пољопривредно-хемијској школи „Др Ђорђе Радић“

У петак 17.10. 2025. године, ученице осмог разреда наше школе посетиле су Пољопривредно- хемијску школу „Др Ђорђе Радић“ поводом обележавања Дана здраве хране. У циљу промовисања здраве хране, реализоване су радионице од стране наставника и ученика Пољопривредно-хемијске школе. Ученице су имале прилику да науче како да измере количину шећера у воћу, у којој води се

детаљније »

Поводом Дана јабука реализован је угледни час

Поводом Дана јабука реализован је угледни час у оквиру двојезичне наставе из предмета историја и биологија „Јабука од библије до трпезе“, у одељењу 8/4. На енглеском језику ученици су упознали присутне са симболиком јабуке кроз векове, шта јабука представља у хришћанству, у традицији, у средњем веку, у ренесанси, у уметности, јабука у бајкама, како су

детаљније »

Угледни час „Храна и клима Значај минерала у исхрани“

У оквиру предмета грађанско васпитање и биологија одржан је угледни час за ученике двојезичних одељења седмог разреда „ Храна и клима Значај минерала у исхрани“. У првом делу часа ученици су имали прилику да открију како су климатске промене повезане са производњом хране, како број говеда утиче на климатске промене, шта су гасови са ефектом стаклене баште,

детаљније »

Обука – „Подршка развоју механизама за унапређење квалитета рада школа“

Нови пројекти – нови изазови Дана 16.10.2025.године в.д. директора школе Драгана Лазовић и педагог Тијана Билибајкић присуствовале су обуци „Подршка развоју механизама за унапређење квалитета рада школа“ у организацији Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања. Наша школа ће у наредних годину дана реализовати наведени пројекат чија улога је подстицај културе заједничког учења и унапређивања квалитета наставе.

детаљније »
Scroll to Top