Kонференцијa „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности”

Kонференцијa „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” одржаној 31. јануара у Београду. Оснивање тима за сарадњу са Еразмус+ у ОШ „IV краљевачки батаљон“ резултирано је низом похађаних обука које су биле онлајн као што је вебинар везан за писање КА1 пројеката, којем је присуствовало пет чланова тима и вишечасовна радионица којој је присуствовала Снежана Шашић, а прихваћене су и наше апликације за конференцију „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” и радионицу Обука за писање КА2 пројеката у Београду.

Конференција „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” одржана је 31. jануара у хотелу „88 rooms” у Таковској 49, а присуствовале су јој чланови Еразмус+ тима школе Наташа Вуковић и Тања Радовић. Догађај је пре свега био намењен младима и развијању њихових предузетничких способности, али било је и пуно представника основних и средњих школа и факултета који раде са младима. ОШ „IV краљевачки батаљон“ је међу малим бројем основних школа које имају Ученичку задругу и негују предузетништво код ученика нудећи изборни предмет Предузетништво и могућност учешћа у практичним предузетничким активностима као што је производња фигура на 3Д штампачима, прављење уметничких и других рукотворина и њихово продавање на традиционалним Божићним и Ускршњим изложбама. Повод за присуство овој конференцији није била само намера да се учествује у пројекту на тему предузетништва већ и могућност да изразимо своје мишљење и објаснимо своје проблеме са којима се предузетништво у основној школи сусреће. Непостојање уџбеника за овај предмет и мали број акредитованих обука за наставнике само су неки од потешкоћа, али и даље велики број ученика седмог и осмог разреда бира овај предмет и нада се да од малих ногу стекне предузетничке компетенције.

Поред Ведране Марковић из Фондације Темпус која нас је водила током целе конференције, уводну реч на конференцији имали су Martin Klaucke, шеф Операције 2, Делегације Европскеуније у Србији, Снежана Клашња, саветница министра Министарства туризма и омладине и Марија Филиповић-Ожеговић, управница Фондације Темпус. Посебно исцрпну презентацију стања предузетништва код младих у Србији са пуно упоредних података и графикона изнела је Милица Борјанић, програмска менаџерка Кровне организације младих Србије.

За ову прилику Еразмус+ представници су организовали фантастичну панел дискусиjу са представницима Националне службе за запошљавање, организације Достигнућа младих у Србији и Националне организације практичара омладинског рада. Свако од њих је са своје стране изнео активности сектора којим се бави и био оптимистичан у вези ове теме иако сами подаци показују да је предузетништво код младих у Србији практично тек у зачетку, и да млади не доносе довољно развијене предузетничке вештине после завршене школе као, на пример, млади из Естоније и Финске.

Оно што смо научили из ове дискусије, а што је сваки учесник дискусије покушавао да надогради су вештине које млади предузетник треба да има и начин на који се оне морају развијати кроз школовање. Да би ученик постао добар предузетник мора да поседује иновативност, креативност и вештину управљања ризицима, а такође и временом. У Србији се годишње оснује око 200 ученичких компанија у средњим школама и они треба да имају менторе, људе из бизниса. Предузетници се не рађају већ се те вештине стичу праксом и развијањем предузетничких вештина. Неке од тих вештина су пре свега комуникација, јавни наступ и презентовање које се може вежбати у школи. Затим је потребан тимски рад, дигитална писменост, тј. управљање ИКТ алатима, а потребно је знати управљати стресом, познавати систем у којем млади живе и развијати њихову мобилност јер прави бизнис је само онај који се шири ван граница земље. Развiјање критичког мишљења, емпатије и друшtвених вештина би такође помогло. Треба радити на афирмацији женских предузетника, јер је њих пуно мање и инсистирати на међусекторској сарадњи. Помоћ треба да пружи привредна комора, бизнис инкубатори, дигиталне платформе, Министарства просвете, омладине и финансија. Треба радити на промоцији предузетничког размишљања и борити се против бирократије и недостатка правих информација. Реформа школства је такође битна јер млади у Финској, Шведској и Естонији излазе из школе много способнији да анaлизирају и критички мисле. Знају добро математику и креативни су тако да могу одмах да започну посао што није случај код нас.

Selahattin Ciritci, омладински тренер из Турске показао нам је део своје праксе коју спроводи у целој Европи обучавајући младе да буду предузетници. Овај део конференције био је најдинамичнији и прави радионички са пуно питања на енглеском језику, интеракције и подстицања на анализу и размишљање.

Најзад, оно што је свима било најинтрeсантније, а везано је искључиво за активност Еразму+ програма била је панел дискусија о предузетничким пројектима који су били најуспешнији и могућност постављања питања представницима Северне Македоније, Хрватске и Србије који су у пројектима са младима успешни и имају менторске улоге.

Вратиле смо се из Београда са много нових идеја не само о КА1 и КА2 пројектима за предузетништво већ и савета како унапредити предузетништво у школи и на чему радити како би се ове вештине боље развиле код наших ученика.

                                                  Тања Радовић, Еразмус+ координатор ОШ „IV краљевачки батаљон

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Мини такмичење за песму Евровизије

Са циљем промовисања вишејезичности и мултикултуралности, ученици првог разреда су последње часове енглеског језика организовали уз мини такмичења за песму Евровизије. Уживали су плешући и певајући на енлеском, шпанском, француском, португалском, руском, украјинском, македонском, албанском и српском језику. Најбољи такмичари ће наступити на правом такмичењу Евровизија у септембру које се традиционално организује на Европски дан

детаљније »

Радионица – Климатске промене

Реализована радионица у одељењу 5/4 “ Климатске промене – утицај климатских промена на животну средину и човека“. Кроз квиз и вежбе ученици су повезали градиво географије, биологије и чувара природе са климатским променама и открили како климатске промене утичу на живи свет.  На радионици  је коришћен Климатски пакет – интерактивни мултимедијални образовни алат о климатским

детаљније »

Гостовање Британског савета и испит АPTIS Teens

ГОСТОВАЊЕ ПРЕДСТАВНИКА БРИТАНКОГ САВЕТА И АМБАСАДЕ УЈЕДИЊЕНОГ КРАЉЕВСТВА  У ОШ „IV КРАЉЕВАЧКИ БАТАЉОН“ 13.06.2024. Посета представника Британског савета двојезичним одељењима ОШ „IV краљевачки батаљон“ практично је постала традиционална. Сваке године ученици добију прилику да присуствују интерактивној радионици на којој постављају и одговарају на питања о теми коју предложе на енглеском језику. Директор одсека за испите,

детаљније »

Јубиларни двадесети Дан успешних

ЈУБИЛАРНИ ДАН УСПЕШНИХ: Традиционална свечаност у ОШ „IV краљевачки батаљон“ – ЛИНК „…дај ми звезду један круг! Бићу лепши још Кад ставим тај брош.ˮ (Владимир Андрић) У петак 7. јуна 2024. године у дворишту Основне школе „IV краљевачки батаљонˮ окупили су се ученици, њихови родитељи, наставници и пријатељи школе да бисмо прославили јубиларни двадесети Дан

детаљније »

еТwinning пројекат EduPositivity

ETwinning пројекат EduPositivity траје током целог другог полугодишта и сваке недеље ученици раде неке нове и необичне задатке. Када смо завршили аватаре, лого и маскоту пројекта прешли смо на много кративније задатке. Радили смо много упитника, а један од њих је био коју боју везујемо за које осећање. Затим смо користећи апликацију Canva правили картице које

детаљније »

Онлајн састанак са учесницима Erasmus+ пројекта школе из Љубљане 5.6.2024.

Како се школска година приближава крају, чланови еТwinning и Еrasmus+ клуба наше школе одржали су онлајн састанак са ученицима и наставницима OŠ „Miška Kranjca“ из Љубљане. Током претходног периода радили смо заједничке задатке везане за њихов пројекат „Wellbeing of students“ са којим ће гостовати у нашој школи у септембру 2024. Ученици су писали акростихове са

детаљније »
Scroll to Top