Kонференцијa „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности”

Kонференцијa „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” одржаној 31. јануара у Београду. Оснивање тима за сарадњу са Еразмус+ у ОШ „IV краљевачки батаљон“ резултирано је низом похађаних обука које су биле онлајн као што је вебинар везан за писање КА1 пројеката, којем је присуствовало пет чланова тима и вишечасовна радионица којој је присуствовала Снежана Шашић, а прихваћене су и наше апликације за конференцију „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” и радионицу Обука за писање КА2 пројеката у Београду.

Конференција „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” одржана је 31. jануара у хотелу „88 rooms” у Таковској 49, а присуствовале су јој чланови Еразмус+ тима школе Наташа Вуковић и Тања Радовић. Догађај је пре свега био намењен младима и развијању њихових предузетничких способности, али било је и пуно представника основних и средњих школа и факултета који раде са младима. ОШ „IV краљевачки батаљон“ је међу малим бројем основних школа које имају Ученичку задругу и негују предузетништво код ученика нудећи изборни предмет Предузетништво и могућност учешћа у практичним предузетничким активностима као што је производња фигура на 3Д штампачима, прављење уметничких и других рукотворина и њихово продавање на традиционалним Божићним и Ускршњим изложбама. Повод за присуство овој конференцији није била само намера да се учествује у пројекту на тему предузетништва већ и могућност да изразимо своје мишљење и објаснимо своје проблеме са којима се предузетништво у основној школи сусреће. Непостојање уџбеника за овај предмет и мали број акредитованих обука за наставнике само су неки од потешкоћа, али и даље велики број ученика седмог и осмог разреда бира овај предмет и нада се да од малих ногу стекне предузетничке компетенције.

Поред Ведране Марковић из Фондације Темпус која нас је водила током целе конференције, уводну реч на конференцији имали су Martin Klaucke, шеф Операције 2, Делегације Европскеуније у Србији, Снежана Клашња, саветница министра Министарства туризма и омладине и Марија Филиповић-Ожеговић, управница Фондације Темпус. Посебно исцрпну презентацију стања предузетништва код младих у Србији са пуно упоредних података и графикона изнела је Милица Борјанић, програмска менаџерка Кровне организације младих Србије.

За ову прилику Еразмус+ представници су организовали фантастичну панел дискусиjу са представницима Националне службе за запошљавање, организације Достигнућа младих у Србији и Националне организације практичара омладинског рада. Свако од њих је са своје стране изнео активности сектора којим се бави и био оптимистичан у вези ове теме иако сами подаци показују да је предузетништво код младих у Србији практично тек у зачетку, и да млади не доносе довољно развијене предузетничке вештине после завршене школе као, на пример, млади из Естоније и Финске.

Оно што смо научили из ове дискусије, а што је сваки учесник дискусије покушавао да надогради су вештине које млади предузетник треба да има и начин на који се оне морају развијати кроз школовање. Да би ученик постао добар предузетник мора да поседује иновативност, креативност и вештину управљања ризицима, а такође и временом. У Србији се годишње оснује око 200 ученичких компанија у средњим школама и они треба да имају менторе, људе из бизниса. Предузетници се не рађају већ се те вештине стичу праксом и развијањем предузетничких вештина. Неке од тих вештина су пре свега комуникација, јавни наступ и презентовање које се може вежбати у школи. Затим је потребан тимски рад, дигитална писменост, тј. управљање ИКТ алатима, а потребно је знати управљати стресом, познавати систем у којем млади живе и развијати њихову мобилност јер прави бизнис је само онај који се шири ван граница земље. Развiјање критичког мишљења, емпатије и друшtвених вештина би такође помогло. Треба радити на афирмацији женских предузетника, јер је њих пуно мање и инсистирати на међусекторској сарадњи. Помоћ треба да пружи привредна комора, бизнис инкубатори, дигиталне платформе, Министарства просвете, омладине и финансија. Треба радити на промоцији предузетничког размишљања и борити се против бирократије и недостатка правих информација. Реформа школства је такође битна јер млади у Финској, Шведској и Естонији излазе из школе много способнији да анaлизирају и критички мисле. Знају добро математику и креативни су тако да могу одмах да започну посао што није случај код нас.

Selahattin Ciritci, омладински тренер из Турске показао нам је део своје праксе коју спроводи у целој Европи обучавајући младе да буду предузетници. Овај део конференције био је најдинамичнији и прави радионички са пуно питања на енглеском језику, интеракције и подстицања на анализу и размишљање.

Најзад, оно што је свима било најинтрeсантније, а везано је искључиво за активност Еразму+ програма била је панел дискусија о предузетничким пројектима који су били најуспешнији и могућност постављања питања представницима Северне Македоније, Хрватске и Србије који су у пројектима са младима успешни и имају менторске улоге.

Вратиле смо се из Београда са много нових идеја не само о КА1 и КА2 пројектима за предузетништво већ и савета како унапредити предузетништво у школи и на чему радити како би се ове вештине боље развиле код наших ученика.

                                                  Тања Радовић, Еразмус+ координатор ОШ „IV краљевачки батаљон

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Математика без граница – Финале Бугарске олимпијаде

Након седам дана боравка у Несебару у Бугарској, ученици наше школе се враћају пуни успомена на ово дивно искуство. Након такмичења у индивидуалним и екипним категоријама стигле су и медаље. Ученик Василије Јовановић освојио је бронзану медаљу у појединачној категорији. Ученик Огњен Остраћанин освојио је златну медаљу у појединачној категорији. Огњен Остраћанин је освојио и златни

детаљније »

Стручни скуп – „Билингвална настава, значај, улога и положај“

01.07.2024. године, поводом обележавања двадесетогодишњице постојања билингвалне наставе у Србији,  у просторијама Треће београдске гимназије одржан је први стручни скуп под називом „Билингвална настава, значај, улога и положај“. Међу представницима свих двадесет школа које раде по програму двојезичне наставе у нашој земљи, нашли су се и двојезични наставници из наше школе: Милан Вучетић, Милица Ђорић

детаљније »

Математика без граница – Бугарска олимпијада

У току данашњег дана ученици наше школе су учествовали у екипном такмичењу. Међусобном сарадњом и сарадњом са ученицима из Румуније савладали су све изазове са којима су се сусрели у току данашњег дана, а уједно стекли и нека нова пријатељства.Тим 1: Василије Јовановић, Дарија Чурлић и Теофил ЈанковићТим 2: Вукашин Вукомановић, Огњен Остраћанин и ученик

детаљније »

Математика без граница – Бугарска олимпијада

Шест ученика наше школе тренутно се налази у Несебару у Бугарској, на финалу Међународног такмичења Математика без граница. Заједно са ученицима из Румуније, Малте, Азербејџана, Казахстана, Узбекистана, Украјне, Северне Македоније, Естоније, Јерменије данас су се такмичили у појединачном такмичењу. Прижељкујемо добре резултате. Ивана Пејковић и Марија Вукосављевић

детаљније »

Видовданска награда – да се види наше знање

Што посејеш, то ћеш и жети             Зрно знања, најосетљивије и највредније, непрекидно се негује у нашој школи. Ту клија, зри, развија се и доноси обиље плодова.  На Видовдан, 28.6.2024. године, граду и министарки просвете Славици Ђукић-Дејановић представили смо двадесет двоје ученика, добитника Видовданске награде. Бина Свечане сале Краљевачке општине била је мала да се

детаљније »

Песнички конкурс „Рашин шеширˮ

Не дирај ми снове, јер је у њима све могуће Удружење грађана „Раша Поповˮ расписало је по седми пут песнички конкурс „Рашин шеширˮ, овај пут на тему „Не дирај ми сновеˮ. Конкурс је међународног типа и учествовало је преко 500 младих аутора из Републике Србије, Републике Српске, Републике Хрватске, Републике Црне Горе, Републике Словеније и

детаљније »
Scroll to Top