Kонференцијa „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности”

Kонференцијa „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” одржаној 31. јануара у Београду. Оснивање тима за сарадњу са Еразмус+ у ОШ „IV краљевачки батаљон“ резултирано је низом похађаних обука које су биле онлајн као што је вебинар везан за писање КА1 пројеката, којем је присуствовало пет чланова тима и вишечасовна радионица којој је присуствовала Снежана Шашић, а прихваћене су и наше апликације за конференцију „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” и радионицу Обука за писање КА2 пројеката у Београду.

Конференција „Предузетничко учење и млади – истражите Еразмус+ могућности” одржана је 31. jануара у хотелу „88 rooms” у Таковској 49, а присуствовале су јој чланови Еразмус+ тима школе Наташа Вуковић и Тања Радовић. Догађај је пре свега био намењен младима и развијању њихових предузетничких способности, али било је и пуно представника основних и средњих школа и факултета који раде са младима. ОШ „IV краљевачки батаљон“ је међу малим бројем основних школа које имају Ученичку задругу и негују предузетништво код ученика нудећи изборни предмет Предузетништво и могућност учешћа у практичним предузетничким активностима као што је производња фигура на 3Д штампачима, прављење уметничких и других рукотворина и њихово продавање на традиционалним Божићним и Ускршњим изложбама. Повод за присуство овој конференцији није била само намера да се учествује у пројекту на тему предузетништва већ и могућност да изразимо своје мишљење и објаснимо своје проблеме са којима се предузетништво у основној школи сусреће. Непостојање уџбеника за овај предмет и мали број акредитованих обука за наставнике само су неки од потешкоћа, али и даље велики број ученика седмог и осмог разреда бира овај предмет и нада се да од малих ногу стекне предузетничке компетенције.

Поред Ведране Марковић из Фондације Темпус која нас је водила током целе конференције, уводну реч на конференцији имали су Martin Klaucke, шеф Операције 2, Делегације Европскеуније у Србији, Снежана Клашња, саветница министра Министарства туризма и омладине и Марија Филиповић-Ожеговић, управница Фондације Темпус. Посебно исцрпну презентацију стања предузетништва код младих у Србији са пуно упоредних података и графикона изнела је Милица Борјанић, програмска менаџерка Кровне организације младих Србије.

За ову прилику Еразмус+ представници су организовали фантастичну панел дискусиjу са представницима Националне службе за запошљавање, организације Достигнућа младих у Србији и Националне организације практичара омладинског рада. Свако од њих је са своје стране изнео активности сектора којим се бави и био оптимистичан у вези ове теме иако сами подаци показују да је предузетништво код младих у Србији практично тек у зачетку, и да млади не доносе довољно развијене предузетничке вештине после завршене школе као, на пример, млади из Естоније и Финске.

Оно што смо научили из ове дискусије, а што је сваки учесник дискусије покушавао да надогради су вештине које млади предузетник треба да има и начин на који се оне морају развијати кроз школовање. Да би ученик постао добар предузетник мора да поседује иновативност, креативност и вештину управљања ризицима, а такође и временом. У Србији се годишње оснује око 200 ученичких компанија у средњим школама и они треба да имају менторе, људе из бизниса. Предузетници се не рађају већ се те вештине стичу праксом и развијањем предузетничких вештина. Неке од тих вештина су пре свега комуникација, јавни наступ и презентовање које се може вежбати у школи. Затим је потребан тимски рад, дигитална писменост, тј. управљање ИКТ алатима, а потребно је знати управљати стресом, познавати систем у којем млади живе и развијати њихову мобилност јер прави бизнис је само онај који се шири ван граница земље. Развiјање критичког мишљења, емпатије и друшtвених вештина би такође помогло. Треба радити на афирмацији женских предузетника, јер је њих пуно мање и инсистирати на међусекторској сарадњи. Помоћ треба да пружи привредна комора, бизнис инкубатори, дигиталне платформе, Министарства просвете, омладине и финансија. Треба радити на промоцији предузетничког размишљања и борити се против бирократије и недостатка правих информација. Реформа школства је такође битна јер млади у Финској, Шведској и Естонији излазе из школе много способнији да анaлизирају и критички мисле. Знају добро математику и креативни су тако да могу одмах да започну посао што није случај код нас.

Selahattin Ciritci, омладински тренер из Турске показао нам је део своје праксе коју спроводи у целој Европи обучавајући младе да буду предузетници. Овај део конференције био је најдинамичнији и прави радионички са пуно питања на енглеском језику, интеракције и подстицања на анализу и размишљање.

Најзад, оно што је свима било најинтрeсантније, а везано је искључиво за активност Еразму+ програма била је панел дискусија о предузетничким пројектима који су били најуспешнији и могућност постављања питања представницима Северне Македоније, Хрватске и Србије који су у пројектима са младима успешни и имају менторске улоге.

Вратиле смо се из Београда са много нових идеја не само о КА1 и КА2 пројектима за предузетништво већ и савета како унапредити предузетништво у школи и на чему радити како би се ове вештине боље развиле код наших ученика.

                                                  Тања Радовић, Еразмус+ координатор ОШ „IV краљевачки батаљон

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Повезани поезијом – eTwinning пројекат: A Poem, A Poet, A Song

Људе спајају невидљиве нити и није битно како се зовемо, којим језиком говоримо, сви се сучавамо са истим дилемама, тежимо истинским вредностима и промишљамо о свему што нас окружује. Интернационални мотиви повезују књижевности широм света, а нас је књижевност, тачније поезија, спојила са љубитељима лепе речи са школама из Турске и Италије. Учествујући у овом

детаљније »

Промоција дуалног образовања у Угоститељско-туристичкој школи у Врњачкој Бањи

Угоститељско-туристичка школа из Врњачке Бање организовала је свечану промоцију посвећену унапређењу дуалног образовања. Овај догађај је окупио ученике, наставнике и бројне госте, међу којима су били и представници других школа, као и проф. др Габријела Грујић, директорка Канцеларије за дуално образовање и Национални оквир квалификација. Посебни гости били су ученици осмих разреда наше школе, који

детаљније »

Недеља сећања и заједништва Вршњачки тим

У недељи од 05. до 09. маја 2025. године у ОШ „IV краљевачки батаљон” обележена је Недеља сећања и заједништва под слоганом „Заједно смо лепши, заједно смо јачи”. Поред активности које су реализовали васпитачи, учитељи и одељењске старешине са ученицима од припремног предшколског програма до осмог разреда, у овој недељи су активно ангажовани и чланови

детаљније »

ПРЕДАВАЊЕ У НАШОЈ ШКОЛИ НА ТЕМУ „ШТА ТРЕБА ДА ЗНАШ О ПУБЕРТЕТУ“

У амфитеатру наше школе, 15. маја,  одржано је едукативно предавање у оквиру образовног програма Always 2024/25 под називом „Шта треба да знаш о пубертету“. Предавање је одржала Татјана Миловановић, едуковани предавач. Програм, који је инициран од стране компаније Procter & Gamble и одобрен од стране Министарства просвете и Завода за унапређивање васпитања и образовања, има за циљ да девојчицама приближи

детаљније »

Шта знаш о Црвеном крсту – Батаљонци победници

Велики успех малих хуманитараца У оквиру Недеље Црвеног крста организује се и квиз за ученике петог разреда Шта знаш о Црвеном крсту. Ове године тим наше школе чине ученици одељења V-2: Искра Ивковић, Нина Милићевић, Нина Чингелић, Дарија Чурлић и Војин Станковић, капитен. Ученици су показали изузетно знање о историјату Црвеног крста и Црвеног полумесеца,

детаљније »

ETWINNING ПРОЈЕКАТ “A CROSS-CULTURAL JOURNEY WITH DIGITAL DRAWINGS”

Kao eTwinning школа у 2024. и 2025. години потрудили смо се да се што више наставника и ученика наше школе укључи у еТwinning пројекте. Билингвално одељење 6-5 укључено је у пројекат “А cross-cultural journey with digital drawings” који кроз употребу дигиталних алата сликама и речима покушава да приближи различите културе три земаље учеснице пројекта, а

детаљније »
Scroll to Top