18.03.2023.године

У другом полугодишту кренули смо пуном паром напред са жељом да нам и наредни период буде једнако успешан, као што је било прво полугодиште. Мноштво добрих идеја, задатака је пред нама, које ћемо заједно са ученицима реализовати у наредном периоду. Ослушкивали смо и жеље ученика, па смо заједничким договором и радом кренули у испуњавање истих, на обострано задовољство. Обележили смо школску славу, 27. јануара, разговарали смо о нашем првом архиепископу Растку Немањићу-Светом Сави и истакли његов значај за наш народ. Ученици су развијали своје креативне спсобности са познатим, али и мање познатим, као и са новим техникама и матерјалима за рад попут креп папира, сувим пастелом и уљаним пастелом. Обележили смо Дан мочвара, 2. фебрура, Светски дан очувања енергије, 14. фебруара, као и Дан љубави, потом смо 27. фебруара обележили Светски дан јагода, скоро свима омиљеног воћа, 28. фебруара Национални дан књиге, где смо заједно са нашом библиотекаром Маријом Данчетовић истакли важност књиге и читања, 3. марта- Светски дан дивљих животиња, разговарали смо колико су важне за наш биодиверзитет, обележили смо и Међународни дан жена-8. март, тада смо нашим мамма и свим важним женама у нашим животима направили један мали знак пажње, такође почели смо са припремама за почетак пролећа. Наши ученици ће својим радовима, наученим новим песмама спремно дочекати пролеће. Ту су увек присутне разне друштвене игре, боравак на свежем ваздуху и извођење различитх спортских активности, све то доприноси једној позитивној атмосфери, где су дружење и осмех увек присутни.

 Учитељи у Продуженом боравку

У Продуженом боравку након извршавања редовних радних задатака, окрећемо се активностима које прате новине свакодневнице, али се увек и враћамо старим вредностима и повезујемо их са новим идејама, како би ученицима било што занимљивије и садржајније. Тако смо обележили важне међународне датуме попут, Светског дана љубазности, 13. новембра, веома важан и посебно истакут Међународни дан толеранције, 16.новембра. Са ученицима смо разговарали о томе шта је то толеранција, зашто је важно да поштујемо различитости и зашто нас то обогаћује. Поред ликовних активности, користили смо и вуницу за рад, посебно како би развили фину моторику. Разговарали смо са ученицима о правилном ходу, зашто је важно правилно корачати и изводили вежбе које ће ученицима помоћи да правилно ходају. Омиљени део дана је увек време за игру, друштвене игре, плес и песму, а нарочито омиљена активност за ученике боравка је извођење наших најлепших народних кола.

7.октобра 2023. у Продуженом боравку обележен је Дан града Краљева. Са ученицима је вођен разговор о знаменитостима нашег града, историји, имену, познатим Краљевчанима. Посебно занимљива информација за ученике је била та да је град Краљево пре скоро 100 година имао фабрику војних авиона, која је била једна од најсавременијих и према еколошким стандардима напреднија од многих данашњих фабрика. Вођени трагом историје нашег града у посету у просторије Продуженог боравка дошао нам је пилот војног авиона, капетан I класе Жарко Васиљев, родитељ ученика наше школе. Са нашим гостом разговарали смо о томе зашто се определио за ратно ваздухопловство, шта је све потребно и важно за једног пилота, и оно најважније какав је осећај летети и бити у летелици. Ученици су пробали пилотску кацигу, научили која је њена сврха и усвојили још корисних информација које се односе на безбедност пилота. Ученици су били пуни утисака, пуни питања, са јасном израженом жељом да сутра и они постану пилоти.

 

  Учитељи Продуженог боравка

 
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК
 
У циљу пружања помоћи запосленим родитељима, ОШ „IV краљевачки батаљон“ већ дуги низ година организује Продужени боравак за ученике млађих разреда који је доступан на коришћење током школске године, сваког радног (наставног)  дана од 6:30 – 16­:30h.Као посебан облик образовног рада са ученицима, Као посебан облик образовног рада са ученицима, продужени боравак омогућава да деца један део времена проведеног у школи испуне веома занимљивим, квалитетним  и подстицајним радом са једне стране, али је такође велика помоћ и родитељима око збринавања деце и успешнијег испуњавања школских обавеза, са друге стране.
 
Циљ и задаци наставе у Продуженом боравку су: 1.Подизање нивоа опште заштите и бриге о ученицима млаћих разреда, као одговор на потребе родитеља који немају другог начина за збрињавање деце док су на својим пословима; 2.Подизање нивоа опште културе ученика 3.Већи степен повезаности градива које се реализује на часовима редовне ваставе 4. Праћење успеха ученика у раду; 5. Различити облици рада који доприносе смисленијем и потпунијем усвајању знања; 6.Развијање радних навика код ученика 7.Поштовање индивидуалних и заједничких интереса ученика; 8.Развијање образовних, естетских и стваралачких способности ученика; 9.Развијање одговорности према себи, другима, школској опреми; 10.Подстицање међусобне сарадње и дружења.
 
Рад у Продуженом боравку се одвија у посебно мирном делу школе, у просторијама које су технички опремљене и просторно прилагођене за рад у хетерогеним групама. За рад са децом је задужен тим професора разредне наставе и васпитача. У оваквим околностима ангажовање учитеља се своди на помоћ деци око израде домаћих задатака, утврђивања градива и вежбања, али и креативно-осмишљено проведеном времену. Самосталан рад ученика подразумева увежбавање моторичких , мисаоних и перцептивних способности деце, које ће им олакшати наставу почетног читања и писања, а кроз стручно осмишљене вежбе. Утврђивање садржаја обрађених на часовима наставе остварују се по потреби и у договору са колегама из разредне наставе. Слободне активности се реализују кроз разноврсне радионице, активности ликовног, музичког, литерарно-драмског стваралаштва, као и кроз спортско-рекреативне активности.
 
 Слободно време је усмерено на активности деце по сопственом избору. Ту посебно место заузимају различите друштвене игре и забава али и организоване игре у школском дворишту. Оно што је од изузетног значаја је и библиотека која се налази непосредно поред просторија Боравка, те је разноврсност књишког фонда свакодневно доступна деци жељној нових сазнања.  Током дана ученици, који похађају Продужени боравак, имају обезбеђене оброке који се припремају у школској кухињи. У трпезарију одлазе у пратњи наставника. Ученици користе доручак, ручак и ужину. Дужност ученика и родитеља је поштовати правила понашања (бонтон) и придржавати се устаљених сатница у организацији рада, како бисмо на несметан и  најбољи начин задовољили потребе свих корисника. Треба поменути и то да се ученици из Боравка учесници  различитих ликовно- литерарних конкурса и пројеката када нам услови и време то дозвољавају.
 

Последњу недељу новембра ученици првог, другог и трећег разреда су се у Продуженом боравку упознали са најмањим графичким елементом дигиталне слике – пикселом.
Цртање уз помоћ пиксела, тзв. пиксел арт, омогућава ученицима улазак у свет дизајна и информатике, као и развој креативности и тимског рада. Овај начин слободног бојења по моделу омогућава сваком ученику да развија своју креативост, концентрацију и опажање, без обзира на степен надарености за цртање и сликање. Интересовање ученика за овај вид активности је било заиста велико, нарочито што су им анимирани ликови били препознатљиви из цртаних филмова или компјутерских игрица.
За ову активност смо користили радну површину са квадратићима и пример објекта који желимо да пресликамо. Тимски рад и креативност су били на високом нивоу.Труд се исплатио и изнедрио прегршт прелепих радова.

Кроз кретање деца боље усвајају различите вештине и уче. Па тако неке се игре могу комбиновати са полигонским задацима, а неке кроз машту, препознавање модела цртеза развијају визуелну перцепцију, затим моторичко планирање, што подразумева померање прстију и стабилност зглобова, интелектуално развијати и ширити њихове видике је од велике важности за њихов правилан развој најситнијих делова можданих вијуга. Тако да развој кроз занимљиве задатке пружа и додатно задовољство и срећу код деце, што је од велике важности за њихов емотивни развој.
Протеклих дана деца су уживала у разним играма: развој перцепције кроз задатке прилагођене узрасту, прављење шема са квадратима, игре спретности, брзине, запажања, Пингвин коло, Моравац.

Проширивање вокобулара, развој говора, пажње и концентрације је нам је била главна мотивација у следећим активностима. Научили су шта је клупко, шта канура, мотали клупко, причали по сликама Гарфилд и клупко, изговарали брзалице о клупчету, бојили мацу са клупком. Научили су како провући конац кроз ушицу игле, завезати чвор, ушити дугме – на више начина.  Инспирација нам је била и песма Дејана Алексића ‘ Дугме без капута ‘. Деца су уживала и научила нешто сасвим ново и необично.

Најважније од свега је измамити осмех на дечијим лицима, који се ствара када се одушевимо њиховим креацијама. Занимљива активност која допушта неограничену креативност је свакако и рад са богатом понудом јесењих дарова. Користећи природне материјале, у потрази за идејама, уз мало маште ученици Продуженог боравка су уживали истражујући своје стваралачке способности. С обзиром да сваки од ових материјала има своје карактеристике, изглед, текстуру, физичка својства, деца су опипавањем, држањем, испитивала тактилност истих. Кроз ове стваралачке игре, деца развијају фину моторику, активирањем свих прстића руке и оних најситнијих мишића прстију. Вештина координације око – рука је кључна за обављање ових задатака. У низу радионица које су за нама, деца су израђивала букмаркере, јесење наруквице, јесење колаж-пејзаже, мозаик, рамове и зидне декорације. А осмеси… Они су се само низали са сваким новим постигнућем.

Богата јесен обојила је наш мали боравак у месецу септембру 2022.  године. Ученици различитих узраста учествовали су у бројним креативним идејама. Истраживали су промене у природи, разговарали, цртали, рецитовали песме , писали о јесени, од колаз папира креирали јесење дрво. Нулти разред уживао је правећи гусенице од картона. Ученицима је посебну пажњу заокупирао мозаик. Користили смо семена житарица и поврћа за рад. Одабрали смо животиње из наших сума и исцтрали их. А потом су деца пажљиво, бирајући семе за сваку површину цртежа, слагала мозаик. Тако су настале слике веверице, сове, корњаче, даждевњака, корњаче, језа, лисице. Готове радове смо урамили правећи рамове сами од рециклираног материјала(отпад од папира), а потом смо их обојили и  сада красе зидове Продуженог боравка. 

Ученици су у мају месецу, као и много пута до сада, показали су одређена интересовања за читање књиге. Бавили су се магијом књиге, препричавали најлепше делове, илустровали и писали најлепше песме. У циљу развијања читалачког самопоуздања и љубави према књизи и писаној речи, послали смо јасну поруку: Од читања се расте, упознајмо се кроз стих, књига је човеков најбољи пријатељ, најлепше се учи кроз читање и др. На тему Пријатељство ученици су причали о томе зашто је пријатељство важно, како одрастају уз правог пријатеља.

Ученици млађих разреда у Продуженом боравку су обележили Међународни дан среће, 20.март. Овом приликом обележене су следеће активности : разговор о осећањима, записивање порука о срећи, илустровање онога што децу чини срећним, слушање песмица о срећи

Овим путем упутили су јасну поруку да сва деца света заслужују да буду срећна.Ученици су писали причу на основу слике Миш и сир,а потом је свако своју причу презентовао. „Шта чарапе раде разне кад су празне“.Ученици су прочитали и илустровали причу и на тај начин дали подршку деци са Дауновим синдромом


У сусрет пролећу

Ученици Продуженог боравка једва чекају лепо време, јер тада излазе напоље, играју се…Чим је Сунце изашло одлучили су да га дочекају са осмехом и у његову част са својим учитељицама су правили пролећно дрво, лептириће, играли ластиш.

„Благо нама са мамама“

Осми март, датум који је посвећен Дану свих жена овог света. Празници су време када показујемо колико нам је стало  до других. Ученици су у продуженом боравку правили честитке својим мамама, бакама, учитељицама… Наши мали креативци улепшали су дан својим драгим особама. Ученици Продуженог боравка су учествовали у акцији „Читајмо гласно“, под слоганом „Од читања се расте“ и тако обележили  Национални дан књиге. Ученици су на глас читали омиљене стихове, цитате, делове књига. Након читања разговарали смо о прочитаном. Сви ученици ове акције, шаљу јасну поруку да још није касно да се вратимо читању.

 

Scroll to Top